دلیل راه راه بودن چمن فوتبال

دلیل راه راه بودن چمن فوتبال

برخلاف تصور خیلی ها، دلیل راه راه بودن چمن فوتبال یا الگوهای فانتزی چمن،  نقاشی روی آنها نیست و طی عملیات چمن زنی اتفاق نمی افتد. خیلی جالب است، انجام کارهایی مانند شانه زدن، خم کردن و یا غلتاندن چمن روی انعکاس نور تاثیرگذار است. پس نوارهای الگوهای طراحی شده روی چمن مانند الگوهای تخته شطرنج از قبل ایجاد شده است. در ادامه با نحوه انجام آن آشنا می شوید:

چمن راه راه آسان ساخته شده است.

چمن راه راه آسان ساخته شده است.

ایجاد طرح راه راه روی چمن مصنوعی فوتبال بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. در برخی زمین های مدیران خط های افقی را با استفاده از ماشین چمن زنی ایجاد می کنند تا جلوه راه راه سبز روشن و تیره تر ایجاد شود. اما برای ایجاد خطوط راه راه روی چمن مصنوعی نیازی به تهیه ماشین های چمن زنی نیست. ماشین های چمن زنی به صورت خودکار این راه راه را نمی تواند ایجاد کند و برای ایجاد آن به یک حرکت عمودی با فشار و برس کردن نیاز دارد. اما با تغییر جهت چمن زنی، شانه زدن و غلتاندن چمن بسیار راحت نوارهای ساده ایجاد می شود. هر کسی بتواند این کار را اجرا کند، دیگر نیازی به تهیه تجهیزات گران قیمت ندارد. با این حال امروزه لوازم جانبی بسیاری روی کار آمده است که انجام این کار را هم بسیار ساده تر کرده است.

راه راه بودن برای چیست؟

راه راه بودن چمن مصنوعی برای چیست؟

در کنار این که چگونه چمن فوتبال راه راه می شود باید بدانید این کار برای چه تاریخی می باشد. این طرح فقط جنبه زیبایی ندارد. باید هر مدل به نوارهای مساوی و با عرض یکسان تقسیم می‌شود. این شرایط موجب می شود داوران و تماشاگران نتیجه بازی را بهتر مشاهده کنند. بنابر این تشخیص بصری راه راه بودن چمن بسیار راحت تر است و بهتر می توان فهمید ضربه از چه فاصله ای شلیک شده است؛ به خصوص برای داوران. چنین چمنی به عنوان یک ابزار کمکی برای تصمیم گیری دقیق تر شناخته می شود. به عنوان مثال، با کمک خطوط مستقیم می توان موقعیت آفساید را راحت‌تر تشخیص داد و این مورد یکی از دلایل اصلی راه راه بودن چمن در زمین فوتبال است. 

نقاشی زمین چمن فوتبال چگونه است؟

نقاشی زمین چمن فوتبال با خطوط مختلفی انجام می شود که از همان ابتدا شکل گیری فوتبال رسم این اشکال مختلف وجود داشته است. مطمئنا زمین فوتبال را از نمای بالا مشاهده کردید که بسیار خاص و جذاب بنظر می رسد. حال تصور کنید خط کشی زمین فوتبال اصلا وجود نداشت. حضور این خط ها نه تنها به بازی فوتبال معنا و مفهموم می بخشد، بلکه از نظر دیداری نیز نسبت به زمین خالی، خاص و متفاوت است. در واقع به عنوان بهترین چمن مصنوعی فوتبال شناخته می شود. نقاشی زمین فوتبال آسان است و تنها با خطوط بسیار ساده و با رسم اشکال مختلف مانند دایره اجرا می شود؛ طوری که محدوده های مختلف بازی را مشخص و کار داور را بسیار راحت تر می کند.

یک پیشنهاد ویژه برای خرید چمن مصنوعی ورزشی

همانطور که متوجه شدید، چمن مصنوعی ورزشی به خصوص فوتبال باید طبق استانداردهای مشخص شده اجرا شود تا نحوه بازی به درستی صورت گیردو هیچ مشکلی برای بازیکنان و داور پیش نیاید. بنابراین تهیه چمن مصنوعی ورزشی از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید از یک شرکت معتبر و شناخته شده برای این کار کمک بخواهید. خرید چمن مصنوعی ورزشی حال ما برای راحتی کار شما یک پیشنهاد ویژه داریم! گروه تولیدی یارا پویش (ترمه چمن) یکی از بهترین تولید کنندگان داخلی در زمینه فروش چمن مصنوعی است که تمام تلاش خود را برای ساخت چمن مصنوعی با کیفیت انجام می‌دهد. این مجموعه دارای محصولات متنوع در این زمینه است تا شما به راحتی بتوانید از میان انواع چمن مصنوعی مانند چمن مصنوعی ورزشی، چمن مصنوعی تزیینی و چمن مصنوعی هیبریدی بهترین را انتخاب کنید. خوب است بدانید، این مجموعه چمن مصنوعی ورزشی به خصوص فوتبال را براساس استانداردهای جهانی طراحی و ساخته است. بنابراین خیالتان بابت کیفیت و نحوه اجرای چمن آسوده باشد.

برای اطلاع از قیمت چمن مصنوعی ورزشی هم می توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید و در صورت هر گونه سوال یا ابهامی مشاورین حرفه ای ترمه چمن در هر لحظه پاسخ گوی شما هستند.

سوالات رایج

چرا زمین های فوتبال رنگ های متفاوتی دارد؟ امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از انواع چمن مصنوعی به عنوان یک سطح بازی بسیار رواج پیدا کرده است. این چمن را می توان با رنگ های متنوعی به غیر از سبز اجرا کرد.
خطوط سفید روی زمین فوتبال از چه چیزی تشکیل شده است؟ در گذشته علامت گذاری روی زمین بازی با کمک گچ انجام می شد. ضعف گچ این بود که به سرعت از بین می رفت و به راحتی توسط باران شسته می شد. اما امروزه علامت گذاری با رنگ های مخصوص انجام می شود که به راحتی از بین نمی رود.
چرا چمن زمین فوتبال دو رنگ است؟

چمن زمین فوتبال بدلیل تماشا راحت تر بازی و عدم خستگی چشم ها و همچنین تشخیص راحت تر داور دو رنگ طراحی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید