تاریخچه چمن مصنوعی دیاموند

پس از کسب تجربیات جدید پیرامون تولید انواع الیاف چمن­ مصنوعی و همچنین صرف ساعت­ها تحقیق برای تولید نوع جدیدی از الیاف، مهندسان R&D گروه تولیدی صنعتی یاراپویش ایرانیان دریافتند که الیافی به شکل الماس یا Diamond علاوه بر ظاهر بسیار طبیعی، دوام و خاصیت ارتجاعی بالا، می­تواند با حفظ خاصیت ایستایی خود در مناطق با ترافیک بالا بسیار پرکاربرد باشد.

ویژگی های تخصصی و عمومی چمن مصنوعی دیاموند

چمن مصنوعی دیاموند، درخشان همچون الماس: ضخامت بیشتر در قسمت میانی الیاف و همچنین وجود روند یکنواخت در کاهش ضخامت الیاف به سمت لبه ­های آن سبب می­شود تا این الیاف کمترین میزان فرسایش و پارگی را در میان دیگر الیاف تولیدی این شرکت داشته باشد. این الیاف به شکل قابل توجهی قوی­تر و با دوام­تر از دیگر انواع الیاف چمن­ مصنوعی است اما در کنار این استقامت حس لطافت بی­نظیری به مصرف­ کننده منتقل می­کند. خاصیت ارتجاعی فوق ­العاده این الیاف سبب می­شود که بعد از فشرده شدن بلافاصله به حالت ایستای خود بازگردد.

  • ارتفاع پایل mm 50-60
  • نمره نخ Dtex 12000
  • عرض mm 3/1
  • ضخامت micron 300-400 
  • ۶ رشته
  • رنگ­بندی: سبز تیره و سبز روشن
  • پس از ۵۰۰۰ ساعت تابش نور UV : حداکثر ۲۵% (تغییرات استحکام)
  • پس از ۵۰۰۰ ساعت تابش نور UV : حداکثر Grayscale 4-5        (تغییرات رنگ)
چمن مصنوعی دیاموند

برتری های چمن مصنوعی دیاموند نسبت به دیگر محصولات

چمن مصنوعی دیاموند تنها الیاف تولیدی این شرکت است که علاوه بر ظاهر طبیعی ، دوام بالا و لطافت فوق ­العاده، قابلیت استفاده در زمین­های پرترافیک را نیز دارد. همانطور که پیشتر توضیح داده شد، طراحی مهندسی این الیاف باعث می­شود که کمترین فرسایش و پارگی را در میان دیگر الیاف تولیدی شرکت یاراپویش ایرانیان داشته باشد.

برتری محصولات ترمه چمن نسبت به دیگر رقبا

مهندسان بخش تحقیق و توسعه شرکت ترمه چمن، همواره می­کوشند تا کیفیت محصولات را روز به روز ارتقا بخشند و محصولات تولیدی را همگام با تکنولوژی­ های روز دنیا، همپای رقبای خارجی و با کیفیتی مثال زدنی عرضه کنند. شرکت ترمه ­چمن یکی از برتری­ های محسوس نسبت به دیگر رقبا را داشتن تیم R&D جوان و پویای خود می­داند.

توجه و تمرکز روی کیفیت الیاف و همچنین محصول نهایی تولیدی، سبب شده تا همواره تیم کنترل کیفیت با حضور مستمر در خط تولید از کیفیت بالا و یکسان محصولات اطمینان حاصل کنند که چنین حساسیت و توجهی در این امر بین تمامی رقبای داخلی بی ­همتاست.

استاندارد ها و نتایج آزمون های مختلف

الیاف چمن مصنوعی دیاموند تمامی تست­ها و الزامات فدراسیون جهانی فوتبال برای چمن­های مصنوعی را با موفقیت سپری کرده است.

از جمله این الزامات می­توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- FIFA QUALITY PROGRAMME FOR FOOTBALL TURF – Test requirements – ۲۰۱۵ edition 2022

۲- BS EN 13864

این الیاف پس از سپری کردن ۵۰۰۰ ساعت تحت تابش نور UV ، تغییر رنگ نامحسوس ۵-۴ grayscale و تغییرات استحکام حداکثر ۲۵ درصدی را دارا بود که نشان از کیفیت بالای محصول و استفاده از پلیمر­ و رنگ­دانه ­های مرغوب دارد.