تاریخچه چمن مصنوعی اسپاین

پس از پیشرفت صنعت چمن مصنوعی و فناوری­ های روز دنیا، مهندسین این امر تصمیم گرفتند تا برای نزدیک­تر کردن ظاهر و عملکرد چمن مصنوعی به چمن طبیعی تلاش کنند. اولین نسل از این الیاف، الیاف با تک هسته مرکزی بود. الیافی با نام تجاری اسپاین یا مونوفیلامت تک هسته ­ای که نزدیک­ترین شکل و ساختار را به چمن طبیعی دارد. ایده­ای بسیار ساده الهام گرفته از طبیعت.

ویژگی های تخصصی و عمومی چمن مصنوعی اسپاین

چمن مصنوعی اسپاین، مونوفیلامنت کلاسیک: یک هسته مرکزی در تیغه چمن باعث ایستایی و در عین حال لطافت این الیاف می­شود. بازخورد مثبت و عملکرد درخشان آن در بین مصرف­ کنندگان این محصول و همچنین بازیکنانی که تجربه فعالیت ورزشی روی چمن اسپاین را دارند ، نشان از سطح کیفیت این محصول دارد. لطافت این الیاف از بروز هرگونه آسیب و سوختگی برای بازیکنان در اثر تکل زدن جلوگیری می­کند.

  • ارتفاع پایل mm 40-60
  • نمره نخ Dtex 12000
  • عرض mm 4/1
  • ضخامت micron 240-320 
  • ۶ رشته
  • رنگ­بندی: سبز تیره و سبز زیتونی
  • پس از ۵۰۰۰ ساعت تابش نور UV : حداکثر ۲۵% (تغییرات استحکام)
  • پس از ۵۰۰۰ ساعت تابش نور UV : حداکثر Grayscale 4-5        (تغییرات رنگ)
چمن مصنوعی اسپاین

برتری های چمن مصنوعی اسپاین نسبت به دیگر محصولات

مقاومت الیاف چمن مصنوعی اسپاین در برابر فیبریله شدن (رشته رشته شدن در اثر سوء مصرف) از الیاف امگا و سوپرمونو بیشتر است که همین امر سبب می­شود تا استفاده از این محصول برای زمین­های پر ترافیک مانند زمین­های کوچک شهرداری­ها و مدارس فوتبال با استقبال بیشتری مواجه شود.

از نظر لطافت و انعطاف­ پذیری پس از الیاف سوپرمونو ، الیاف چمن مصنوعی اسپاین در جایگاه دوم محصولات شرکت ترمه­ چمن قرار دارد و رتبه سوم متعلق به الیاف چمن مصنوعی امگا است.

برتری محصولات ترمه چمن نسبت به دیگر رقبا

مهندسان بخش تحقیق و توسعه شرکت ترمه چمن، همواره می­کوشند تا کیفیت محصولات را روز به روز ارتقا بخشند و محصولات تولیدی را همگام با تکنولوژی ­های روز دنیا، همپای رقبای خارجی و با کیفیتی مثال زدنی عرضه کنند. شرکت ترمه ­چمن یکی از برتری ­های محسوس نسبت به دیگر رقبا را داشتن تیم R&D جوان و پویای خود می­داند.

توجه و تمرکز روی کیفیت الیاف و همچنین محصول نهایی تولیدی، سبب شده تا همواره تیم کنترل کیفیت با حضور مستمر در خط تولید از کیفیت بالا و یکسان محصولات اطمینان حاصل کنند که چنین حساسیت و توجهی در این امر بین تمامی رقبای داخلی بی ­همتاست.

استاندارد ها و نتایج آزمون های مختلف

الیاف چمن مصنوعی اسپاین تمامی تست­ها و الزامات فدراسیون جهانی فوتبال برای چمن­ های مصنوعی را با موفقیت سپری کرده است.

از جمله این الزامات می­توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- FIFA QUALITY PROGRAMME FOR FOOTBALL TURF – Test requirements – ۲۰۱۵ edition 2022

۲- BS EN 13864

این الیاف پس از سپری کردن ۵۰۰۰ ساعت تحت تابش نور UV ، تغییر رنگ نامحسوس ۵-۴ grayscale و تغییرات استحکام حداکثر ۲۵ درصدی را دارا بود که نشان از کیفیت بالای محصول و استفاده از پلیمر­ و رنگ­دانه­ های مرغوب دارد.