شما در حال مشاهده هستید چمن مصنوعی تزئینی

چمن مصنوعی تزئینی

چمن مصنوعی تزیینی

امروزه صنعت دکوراسیون داخلی پیشرفت زیادی داشته است و هر روزه یک طرح و ترند جدید از آن دیده می شود. یکی از این ترند­ها، چمن مصنوعی تزئینی می باشد. این چمن های مصنوعی را می توان در دکوراسیون داخلی و خارجی مورد استفاده قرار دارد و فضای بسیار شاد و پر انرژی طراحی کرد.

شاید در ظاهر چمن مصنوعی تزئینی شباهت زیادی به چمن طبیعی داشته باشد اما در واقع تفاوت های زیادی با آن دارد. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کاملی در مورد چمن های مصنوعی در اختیار شما قرار دهیم.

 

چمن مصنوعی تزئینی چیست؟

چمن مصنوعی تزئینی یکی دیگر از انواع چمن های مصنوعی می باشد که به منظور زیبایی فضا از آن استفاده می شود. چمن تزئینی را می توانید در تراس بعضی خانه ها و یا کنار حاشیه استخرها دید. الیاف چمن مصنوعی باید به گونه ای باشد که در برابر پا خوردن و عوامل طبیعی مثل باد و باران مقاومت چمن حفظ شود. در ادامه به مزایا چمن های مصنوعی و کاربرد آنها خواهیم پرداخت. 

چمن مصنوعی کاملا شبیه به چمن طبیعی است که جنس آن از الیاف طبیعی می باشد که بر خلاف چمن طبیعی نیازی به نگهداری و مراقبت ندارد و طول عمر بالایی نسبت به چمن طبیعی دارد.چمن مصنوعی دارای مقاومت بالا در برابر گرما و سرما می باشد و الیاف به کار رفته در آن بهداشتی و دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد و از دیگر موارد مقاومت بالای چمن مصنوعی ضد حریق بودن آن است به گونه ای که اگر زغال بر روی آن بیفتد آتش نخواهد گرفت ولی صدمه می بیند.

 

قیمت چمن مصنوعی تزئینی

 

ویژگی های چمن مصنوعی تزئینی

چمن های مصنوعی تزئینی به گونه ای هستند که الیاف آنها در برابر تابش نور خورشید، باد، باران و برف مقاومت بالایی دارند. چمن های مصنوعی علاوه بر مقاومت بالا مزایای دیگری نیز دارند که می توان به اینکه نیاز به آبیاری و چمن زنی ندارند اشاره کرد. چمن های مصنوعی به دلیل راحتی در نگهداری و هزینه اندک در نگهداری بسیار پرکاربرد می باشد.

 

انواع چمن مصنوعی تزئینی

چمن های مصنوعی از الیاف و بخش های متفاوتی تشکیل می شوند که می توان بر اساس کاربرد آن، نمونه ی مناسب را انتخاب کرد. از مهم ترین بخش های یک چمن مصنوعی می توان به الیاف، لایه زهکشی، لایه کف و ….. اشاره کرد. چمن مصنوعی را می توان بر اساس جنس الیاف آن به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد.

  • پلی اتیلن

یکی دیگر از انواع چمن مصنوعی تزئینی، نمونه ی پلی اتیلن آن می باشد. این نمونه یکی از بهترین چمن ها برای زمین های ورزشی و محوطه های خارجی به شمار می رود. از مهم ترین مزایا و ویژگی های خاص این مدل می توان به شباهت زیاد به چمن طبیعی، بافت بسیار نرم، مقاومت و استحکام بالا، رنگ بسیار سبز و شفاف، مناسب برای زمین های محکم و سخت و …. اشاره کرد.

  • پلی پروپیلن

یکی دیگر از مدل های چمن مصنوعی تزئینی، مدل پلی پروپیلن می باشد. شما می توانید برای مکان هایی مانند پارک، مهدکودک و … از این مدل استفاده کرد. این مدل نیز مانند انواع دیگر چمن مصنوعی، ویژگی های خاص و منحصر به فردی را دارا می باشد. از مهم ترین این ویژگی ها می توان به انعطاف پذیری بالا، نقطه ذوب پایین، قیمت مناسب، دوام بالا و …. اشاره کرد.

 

مزایای چمن مصنوعی تزئینی

چمن های مصنوعی تزئینی از گذشته تا به امروز در انواع مکان ها به منظور زیبایی محیط کاربرد داشته اند و به مرور زمان ساختار چمن های مصنوعی را بیشتر شبیه به چمن طبیعی تولید کرده اند.

همانطور که بیان کردیم چمن مصنوعی بر خلاف چمن طبیعی نیازی به رسیدگی و نگهداری ندارد و مقاوم در برابر گرما و سرما می باشد. یکی از دیگر مزیت های چمن مصنوعی تزئینی قابل شستشو بودن آن است به صورتی که اگر در فضای باز قرار داشته باشد در مقابل بارش باران مقاوم است؛ همچنین هنگامی که چمن مصنوعی کثیف شده باشد می توانید به سادگی آن را شستشو دهید زیرا وجود سوراخ های زیر چمن مصنوعی این امکان را فراهم کرده که به راحتی آن را شست بدون اینکه نگرانی از جمع شدن آب را داشته باشید. بصورت خلاصه نیز از مزایای چمن مصنوعی تزئینی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ظاهر و احساس مشابه چمن طبیعی
  • دوام و پایداری خوب
  • سازگار با محیط زیست
  • ضد UV ، ضد کپک زدگی و ثبات رنگ بالا
  • نفوذ پذیری سریع
  • نصب و تعمیر و نگهداری آسان
  • بسیار مقرون به صرفه

 

 

خرید چمن مصنوعی تزئینی

در حال حاضر افراد زیادی برای دکوراسیون داخلی و خارجی خود اقدام به خرید چمن مصنوعی تزئینی می کنند. به همین سبب می توان فروشگاه های زیادی را مشاهده کرد که چمن مصنوعی را به فروش می رسانند. این چمن ها مزایای بسیار زیادی نسبت به چمن های طبیعی دارند. به همین سبب می توان آن ها را در بسیاری از مکان ها مشاهده کرد.

به طور کلی می توان چمن مصنوعی تزئینی را بهترین و خاص ترین نمونه ی چمن به شمار آورد. زیرا در کنار ظاهر زیبای آن، می توان از ماندگاری بالای آن نیز استفاده کرد. علاوه بر آن این مدل از چمن را می توان برای مکان های مختلف استفاده کرد. به همین سبب خرید چمن مصنوعی روز به روز افزایش پیدا می کند.

 

قیمت چمن مصنوعی تزئینی

زمانی که شما برای خرید چمن مصنوعی تزئینی به بازار می روید، مدل های مختلفی از آن را با قیمت های متفاوت مشاهده خواهید کرد. تفاوت قیمت چمن مصنوعی تزئینی به دلایل مختلفی بروز پیدا می کند. به طور مثال جنس چمن مصنوعی در تعیین قیمت آن تاثیر زیادی دارد. چمن های نایلونی قیمت بالاتری نسبت به دیگر چمن ها دارند. اگر شما چمنی با کیفیت و ماندگاری بسیار بالا می خواهید، باید این مدل را انتخاب کنید. اما اگر به دنبال یک چمن ارزان قیمت و به صرفه هستید، می توانید جنس پلی پروپیلن را انتخاب کنید.

 

چه عواملی روی قیمت چمن مصنوعی تزئینی تاثیرگذار است؟

عوامل مختلفی روی قیمت چمن مصنوعی تاثیرگذار هستند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت چمن مصنوعی تزئینی، برند سازنده ی آن می باشد. برند های خارجی علاوه بر کیفیت بالاتر، به دلیل هزینه های گمرک و صادرات، قیمت بالاتری دارند.
  • میزان تراکم چمن مصنوعی نیز روی قیمت نهایی آن تاثیرگذار می باشد. به هر میزان که تراکم چمن بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالا تر می رود.
  • یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار روی قیمت نهایی چمن، وزن آن می باشد. هرچقدر وزن یک متراژ مشخص از چمن بیشتر باشد، یعنی تراکم و ارتفاع آن بیشتر می باشد. در نتیجه کیفیت و قیمت بالاتری نیز دارد.
  • جنس چمن نیز روی قیمت آن موثر می باشد. همانطور که می دانید چمن های مصنوعی را می توان از جنس های مختلف تهیه کرد که برخی از آن ها قیمت بالاتری دارند.

هرچقدر ظاهر چمن طبیعی تر و زیباتر باشد ، قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.

 

زیبا سازی بالکن خانه توسط محصولات مجموعه

 

بهترین چمن مصنوعی تزئینی

اگر شما قصد دارید که بهترین چمن مصنوعی تزئینی را برای مکان مورد نظر خود خریداری کنید، باید در زمان خرید به موارد مختلفی توجه داشته باشید. از مهم ترین این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

توجه به پایل چمن

در زمان خرید به پایل و ارتفاع نخ چمن توجه ویژه ای داشته باشید. بهترین چمن مصنوعی، چمنی است که ارتفاع نخ آن زیاد باشد. در این صورت ظاهر چمن بسیار طبیعی تر می شود و زیبایی بیشتری به محیط مورد نظر شما می دهد. اما توجه داشته باشید که این مدل ها قیمت بالاتری نیز دارند.

توجه به بکینگ چمن

یکی دیگر از نکات مهم در مورد چمن مصنوعی تزئینی خوب، داشتن یک لایه ی پشتی نرم می باشد. بیشتر لایه های پشتی مرغوب نرم بوده و از رزین های با کیفیت ساخته شده اند. به هر میزان که این لایه ی پشتی نرم تر و منعطف تر باشد، نصب آن راحت تر صورت می گیرد.

توجه به خاصیت یووی چمن

اگر شما در یک منطقه ی گرمسیری زندگی می کنید، حتما باید به این نکته توجه داشته باشید. خاصیت یووی یا ضد آفتاب بودن چمن باعث می شود که چمن شما در زیر نور آفتاب دچار رنگ پریدگی و پوسیدگی نشود. در نتیجه شما می توانید چندین سال از آن استفاده کنید.

 

کاربرد و نصب چمن مصنوعی تزئینی

انواع چمن مصنوعی تزئینی با تنوع بالا و به منظور زیبا سازی محیط از آن استفاده می شود که کاربرد های زیادی نیز دارد که به چند مورد از موارد استفاده از چمن مصنوعی اشاره خواهیم کرد که شامل استفاده در: روی راه پله، تراس، منازل،حیاط ویلا، دور استخر، مهد کودک ها، سالن های ورزشی، چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک، ویترین مغازه ها و …… کاربرد دارد.

نصب چمن مصنوعی به گونه ای است که ابتدا قسمت مورد نظر توسط افراد متخصص نصب چمن مصنوعی اندازه گیری می شود. سپس نسبت به اندازه ای که نیاز است چمن مصنوعی را برش و با استفاده از چسب به زمین متصل می کنند که تا بیست و چهار ساعت وقت نیاز دارد تا به زمین بچسبد.

 

کاربرد چمن مصنوعی تزیینی

 

عمر چمن مصنوعی تزئینی

یکی از سوالات مهم افراد در مورد چمن مصنوعی تزئینی، طول عمر و ماندگاری آن می باشد. طول عمر و ماندگاری یک چمن مصنوعی به کاربرد شما از آن و کیفیت چمن خریداری شده بستگی دارد.

به هر میزان که چمن خریداری شده شما، کیفیت بالاتری داشته باشد، سالیان بیشتری نیز می تواند برای شما کارایی داشته باشد. برای خرید بهترین چمن با کیفیت بالا باید به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

همانطور که بیان کردیم کاربرد شما از چمن تاثیری روی طول عمر آن دارد. به طور مثال اگر شما چمن مصنوعی را برای دکوراسیون داخلی استفاده می کنید، می توانید از همیشگی بودن آن اطمینان داشته باشید. زیرا عوامل محیطی بیرون خطری برای آن ندارد و شما تنها می توانید با تمیز کردن آن، برای همیشه از آن استفاده کنید.

اما اگر چمن مصنوعی تزئینی را برای مکان های ورزشی خریداری کرده اید، طبیعتا از آن زمان کمتری استفاده خواهید کرد. البته این مورد نیز به میزان و شدت استفاده شما بستگی دارد. طول عمر چمن مصنوعی تزئینی که برای فضای باز و باغ ها خریداری می شوند، بیشتر از چمن مصنوعی ورزشی می باشد.

 

پاسخ به سوالات متداول

  • چمن مصنوعی را در چه مکان هایی می توان استفاده کرد؟

چمن مصنوعی تزئینی کاربرد های بسیار زیادی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به چمن مصنوعی آکواریوم، روف گاردن، فضای حیوان خانگی، مکان های ورزشی، حیاط سازی و محوطه، تراس، حیاط پشتی، دکوراسیون داخلی و …. اشاره کرد.

  • آیا نحوه ی نگهداری و تمیز کردن چمن مصنوعی تزئینی روی ماندگاری آن تاثیر دارد؟

بله. به هر میزان که شما توجه بیشتری به چمن مصنوعی خود داشته باشید و آن را به صورت مداوم تمیز کنید، طول عمر آن بیشتر می شود. چمن های مصنوعی فضای باز را حتما در فصل ها خشک سال، شست و شو دهید تا زمان بیشتری برای شما کارایی داشته باشند.

  • آیا چمن های مصنوعی تزئینی گارانتی دارند؟

محصولات مجموعه ترمه چمن بر خلاف خیلی از چمن های مصنوعی متفرقه چه چینی و چه داخلی، گارانتی و ضمانت نامه معتبر دارند و شما می توانید در صورت ایجاد مشکل به شرکت مراجعه کنید. به طور مثال اگر بعد از چند سال مشکلی برای نخ، بکینگ، لاتکس و …. به وجود آمد، همراه ضمانت نامه به شرکت مراجعه کرده و از آن ها بخواهید اقدام به تعمیر کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

این پست دارای 9 دیدگاه است

  1. مسعود

    سلام و وقت بخیر
    یک سوال داشتم . دوام و ماندگاری چمن مصنوعی زیر‌ نور آفتاب مستقیم و کرد و خاک چند مدت هست ؟

  2. ارشیا اکبری

    قیمت چمن با ارتفاع ۵۰ میلیمتر رو میخواستم

  3. صبا

    چمن دو رنگ هم دارین ؟

  4. شرکت ترمه چمن

    با سلام
    بالای ۵۰ متر ثبت سفارش چمن مصنوعی را داریم.

  5. شرکت ترمه چمن

    بله ،برای دریافت عکس های نمونه و مشاوره لطفا از طریق شماره گیری تلفن ثابت شرکت ۰۲۱۸۸۱۹۵۲۳۵ داخلی ۱۰۴هماهنگ فرمایید
    در مقاله ای دیگر از کاربرد های چمن مصنوعی گفته شده که میتوانید از اینجا مطالعه کنید

  6. شرکت ترمه چمن

    جهت دریافت قیمت چمن مصنوعی و پیش فاکتور لطفا با شماره تماس ثابت شرکت۰۲۱۸۸۱۹۵۲۳۵ داخلی ۱۰۴ تماس حصل فرمایید

  7. شرکت ترمه چمن

    سلام
    دوست عزیز ما در مقاله ای بصورت کامل در مورد نحوه نگهداری چمن مصنوعی و ماندگاری بالا توضیح دادیم همچنین جهت دریافت مشاوره آنلاین لطفا تماس حاصل فرمایید شماره تماس ثابت۰۲۱۸۸۱۹۵۲۳۵داخلی ۱۰۴ و شماره وات ساپی پشتیبانی فروش ۰۹۹۱۲۷۰۱۰۴۸

  8. ثمرناز عبداللهي

    لطفا قيمت چمن مصنوعي ترمه رو بفرماييد؟

  9. content

    سلام و وقت بخیر
    لطفا با شماره ۵۴۵۰۹ ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید