تاریخچه چمن مصنوعی امگا

مهندسان R&D گروه تولیدی صنعتی یاراپویش ایرانیان ساعت­ها صرف بررسی سیستم ­های چمن طبیعی کردند تا دریافتند که اغلب چمن­های طبیعی دارای سطح مقطع مقعر هستند ولی دوام بالایی در مقابل ساعات بازی طولانی ندارند. آنها تصمیم گرفتند با طراحی و مهندسی جدید و اضافه کردن سه هسته به این الیاف مقعر، استحکام و دوام بهتری را به آن ببخشند.

ویژگی های تخصصی و عمومی چمن مصنوعی امگا

چمن مصنوعی امگا، ایستای جذاب: وجود سه هسته در این الیاف سبب ایستایی فوق ­العاده آن می­شود به نحوی که برخلاف چمن طبیعی با دویدن بازیکنان و تحت فشار قرار گرفتن،  این الیاف خوابیده و شکسته نمی­شوند و همواره حالت ایستایی خود را حفظ می­کنند. ویژگی اختصاصی این محصول مطابقت آن با الزامات FIFA Quality PRO می­باشد که جهت برگزاری مسابقات ملی و بین ­المللی استفاده می­شود و یکی از این الزامات ساعت استفاده پایین در این محصول می­باشد. فدراسیون جهانی فوتبال در دفترچه نگهداری از چمن های مصنوعی، ساعات استفاده مجاز برای چمن­های Quality PRO را حداکثر ۲۰ ساعت در هفته اعلام می­کند.

  • ارتفاع پایل mm 50-60
  • نمره نخ Dtex 12500
  • عرض mm 5.1
  • ضخامت micron 210-310 
  • ۶ رشته
  • رنگ­بندی: سبز تیره و سبز مغز پست ه­ای
  • پس از ۵۰۰۰ ساعت تابش نور UV: حداکثر ۲۵% (تغییرات استحکام)
  • پس از ۵۰۰۰ ساعت تابش نور UV: حداکثر Grayscale 4-5    (تغییرات رنگ)
چمن مصنوعی امگا

برتری های چمن مصنوعی امگا نسبت به دیگر محصولات

به دلیل حساسیت بالا در استفاده از چمن مصنوعی امگا (میزان ساعت بازی مجاز) این الیاف تا چندین سال می تواند حالت ایستایی و درخشندگی خود را حفظ کند به همین دلیل در زمین­هایی که ترافیک کمتری دارند و یا جهت برگزاری مسابقات رسمی ملی و بین­ المللی استفاده می­شوند، استفاده از این الیاف توصیه میگردد.

برتری محصولات ترمه چمن نسبت به دیگر رقبا

مهندسان بخش تحقیق و توسعه شرکت ترمه چمن، همواره می­کوشند تا کیفیت محصولات را روز به روز ارتقا بخشند و محصولات تولیدی را همگام با تکنولوژی­های روز دنیا، همپای رقبای خارجی و با کیفیتی مثال زدنی عرضه کنند. شرکت ترمه ­چمن یکی از برتری­های محسوس نسبت به دیگر رقبا را داشتن تیم R&D جوان و پویای خود می­داند.

توجه و تمرکز روی کیفیت الیاف و همچنین محصول نهایی تولیدی، سبب شده تا همواره تیم کنترل کیفیت با حضور مستمر در خط تولید از کیفیت بالا و یکسان محصولات اطمینان حاصل کنند که چنین حساسیت و توجهی در این امر بین تمامی رقبای داخلی بی ­همتاست.

استانداردها و نتایج آزمون های مختلف

الیاف چمن مصنوعی امگا تمامی تست­ها و الزامات فدراسیون جهانی فوتبال برای چمن ­های مصنوعی را با موفقیت سپری کرده است.

از جمله این الزامات می­توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- FIFA QUALITY PROGRAMME FOR FOOTBALL TURF – Test requirements – ۲۰۱۵ edition 2022

۲- BS EN 13864

الیاف چمن مصنوعی پس از سپری کردن ۵۰۰۰ ساعت تحت تابش نور UV ، تغییر رنگ نامحسوس ۵-۴ grayscale و تغییرات استحکام حداکثر ۲۵ درصدی را دارا بود که نشان از کیفیت بالای محصول و استفاده از پلیمر­ و رنگ­دانه ­های مرغوب دارد.