چمن مصنوعی برای کف آسانسور

چمن مصنوعی برای کف آسانسور

امروزه پیشرفت در طراحی تولید الیاف همچون چمن مصنوعی برای کف آسانسور بسیار بالا است. این محصول به دلیل تنوع بالا، علاوه بر کف آسانسور برای محیط هایی مانند زمین های ورزش و فوتبال تحت عنوان چمن مصنوعی ورزشی و چمن مصنوعی فوتبال همچنین روی سرامیک و کاشی تراس مورد استفاده قرار می گیرد. کاشت چمن از نوع طبیعی بسیار مشکل بوده و به رسیدگی و نگهداری بالا جهت مطلوب ماندن و هزینه های زیادی نیاز دارد که برای تولیدکنندگان به صرفه نیست. بنابراین ساخت چمن مصنوعی این نوع هزینه ها را محدود کرده و جلوه زیبا و طبیعی به محیط هایی همچون کف آسانسور می بخشد.

مواد سازنده چمن مصنوعی برای کف آسانسور چیست؟

چمن مصنوعی برای کف آسانسور از الیاف پلاستیک مانند و پلیمری تولید می شود. پس جنس چمن مصنوعی می تواند از پلاستیک باشد. همچنین از لحاظ فنی این نوع الیاف جهت تولید کفپوش به ویژه برای فضاهای باز و داخل آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین مواد سازنده چمن مصنوعی به کار برده شده در کف آسانسور شامل موارد زیر می باشد.

نمونه محصول تولید شده توسط ترمه چمن

پلی پروپیلن مهم ترین مواد سازنده چمن مصنوعی برای کف آسانسور

ارزان ترین و به صرفه ترین نوع چمن مصنوعی برای کف آسانسور همان جنس پلی پروپیلن می باشد. این جنس چمن مصنوعی علاوه بر قیمت ارزان از ویژگی های دیگری همچون انعطاف و دوام بالا برخوردار است. البته نقطه ذوب پلی پروپیلن نسبت به سایر جنس های چمن مصنوعی پایین بوده و استفاده از آن جهت پوشش دهی کف آسانسور هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

پلی اتیلن

پلی اتیلن شباهت زیادی به جنس چمن طبیعی داشته و یک پوشش ایده آل برای مصارف خانگی محسوب می شود. بنابراین چمن مصنوعی برای کف آسانسور از جنس پلی اتیلن مقاوم و در عین حال نرم بوده و در سخت ترین شرایط فرم اولیه خود را از دست نمی دهد. این نوع چمن نیاز به نگهداری خاصی نداشته و تنها با یک برس کشی ساده به حالت اولیه باز می گردد.

نایلون

چمن مصنوعی برای کف آسانسور از جنس نایلون یکی از مستحکم ترین و قوی ترین نوع چمن می باشد. این محصول بدون توجه به وزن افراد و تراکم رفت و آمد قادر به حفظ فرم اولیه خود خواهد بود. همچنین چمن مصنوعی از جنس نایلون در برابر حرارت و دمای بالا مقاوم بوده و در فضاهایی با دماهای مختلف بیشترین کارایی را دارد. البته این نوع محصول در مقایسه با سایر محصولات قیمت بالاتری دارد.

اطلاعات بیشتر در ارتباط با مواد سازنده این محصول را مقاله مواد تشکیل دهنده چمن مصنوعی چیست؟ با شما به اشتراک می گذارد؛ پیشنهاد میکنیم از آن دیدن فرمایید

ساختار چمن مصنوعی برای کف آسانسور

چمن مصنوعی برای کف آسانسور از دو بخش زیرین و پایه با الیاف مصنوعی همچون پلی اتیلن ساخته شده است. این الیاف پایدار و مقاوم بیشتر به رنگ سبز و شکلی شبیه چمن دارد که بر روی لایه و پایه اصلی کار قرار می گیرد. البته چمن مصنوعی مناسب کف آسانسور در رنگ قرمز تیره نیز تولید می شود تا اکثر سلیقه ها را پوشش دهد. پس چمن مصنوعی نوعی فرش با الیاف مصنوعی بوده که مواردی همچون کیفیت، میزان مقاومت الیاف و میزان تراکم الیاف بر دسته بندی و قیمت نهایی آن تاثیر می گذارد. همچنین چمن مصنوعی بر اساس تراکم بالا و میزان مقاومت در دو دسته تزئینی و ورزشی تقسیم می شود. بنابراین چمن مصنوعی تزئینی برای فضاهایی همچون کف آسانسور، پنت هاوس و روف گاردن بیشترین کاربرد را دارد.

مشخصه های مهم در خرید چمن مصنوعی برای کف آسانسور

چمن مصنوعی برای کف آسانسور با ساختاری از قبل تعیین شده و مشخص بافته می شود که این مشخصات به شرح زیر است.

ارتفاع (پاپل)

یکی از مهم ترین مشخصه در طراحی و تولید چمن مصنوعی برای کف آسانسور، پاپل است که بر اساس آن محصول نامگذاری می شود. بنابراین پاپل چمن همان ارتفاع بوده که واحد اندازه گیری آن میلی متر می باشد.

تراکم عرضی

اگر فاصله گره ها در یک رول چمن مصنوعی در قسمت طول مدنظرباشد همان تراکم عرضی محسوب می شود. واحد اندازه گیری این نوع تراکم اینچ است.

تراکم طولی

تراکم طولی در واقع تعداد الیاف یا همان گره و بخیه در هر متر از چمن می باشد. همچنین معیار بررسی و سنجش این نوع تراکم، عرض رول چمن مصنوعی است.

انواع چمن مصنوعی مورد استفاده در کف چمن مصنوعی

مراحل تولید چمن مصنوعی برای کف آسانسور

همان گونه که قبلا اشاره شد چمن مصنوعی برای کف آسانسور از نخ هایی با جنس پلی پروپیلن یا پلی اتیلن ساخته می شود. بنابراین در مرحله نخست مواد پلیمری مورد نیاز را داخل دستگاه بزرگ به شکل قیف ریخته تا مخلوط و کاملا یکدست شوند. سپس مواد به شکل رشته های نازک و بلند از بخش خروجی دستگاه خارج شده و نخ مخصوص چمن بافی آماده مصرف است. به محض آماده شدن نخ ها برای تولید چمن مصنوعی باکیفیت و بادوام باید مراحل زیر را به صورت اصولی به اتمام رساند.

گره زنی

دستگاه چمن دوزی حاوی تعدادی سوزن جهت دوخت است که باید نخ ها داخل این دستگاه قرار گیرند. سپس این نخ ها روی لایه دوخت داده شوند. البته سطح لایه بایستی از چمن پر گردد. زیرا در این مرحله تراکم چمن مشخص خواهد شد.

بکینگ

نخ های روی لایه اول از استحکام کافی برخوردار نبوده و به چسباندن روی لایه دوم به نام لایه بکینگ نیاز دارند. این لایه به رنگ سیاه و از جنس گرانول بوده و هر چقدر کیفیت آن بالا باشد، مسلما طول عمر چمن افزایش می یابد.

کنترل کیفیت

مرحله نهایی همان کنترل کیفیت چمن است که باید لایه بکینگ از لحاظ کیفیت و استحکام بررسی شود. همچنین میزان چسبندگی به لایه بکینگ یکی دیگر از مراحل کنترل کیفیت می باشد. البته بررسی میزان سایش چمن مصنوعی در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد نیز حائز اهمیت است. کنترل ضربه گیری و مقاومت بالای چمن در برابر ابزار برنده و تیز از دیگر موارد قابل بررسی در مراحل تولید چمن مصنوعی می باشد.

قیمت چمن مصنوعی برای کف آسانسور

قیمت چمن مصنوعی برای کف آسانسور به مواردی همچون کیفیت و کمیت متریال، توسعه و تحقیق برای تولید و ساخت محصول توسط کارخانه و نیروی انسانی بستگی دارد. البته در مبحث عرضه و تقاضای چمن مصنوعی در بازار عواملی همچون تعداد واسطه گرها، دلال ها و حق العمل کارها بر قیمت نهایی محصول تاثیر زیادی می گذارند. پس قیمت چمن مصنوعی نامشخص بوده و جهت اطلاع از آن می توانید با شماره های داخل صفحه تماس گرفته و با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید