روش های محوطه سازی با چمن مصنوعی

محوطه سازی با چمن مصنوعی (ارزان و با کیفیت)

یکی از روش های زیبا سازی ویلا، باغ، آپارتمان و … محوطه سازی با چمن مصنوعی می باشد که این روش از روش های بسیار پرکاربرد و همچنین پرطرفدار است. محوطه سازی ویلا، از مراحل مهم طراحی ویلا و آپارتمان سازی است. امروزه با پیشرفت فناوری ها در حوزه طراحی آپارتمان و ویلا روش محوطه سازی با چمن مصنوعی از روش های پرکاربرد شده است. یکی از نشانه های متنوع در ساخت محوطه، محوطه سازی با چمن مصنوعی است. در ادامه این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کاملی را در حوزه نحوه محوطه سازی با چمن مصنوعی ارائه دهیم.

جدیدترین شیوه ها برای محوطه سازی با چمن مصنوعی

چمن مصنوعی، نوعی فرش با گیاه مصنوعی است که در واقع از نخ های پلی اتیلن تهیه میشود. در گذشته   بیشترین استفاده چمن مصنوعی در ورزشگاه ها بوده اما با گذشت زمان در بخش های مختلف محوطه سازی از چمن مصنوعی استفاده شده است. استفاده از چمن مصنوعی، از مراحل مهم محوطه سازی مدرن و شیک برای ویلا و ساختمان های لوکس شمرده میشود . در واقع این روش، یک راهکار امروزی و جدید برای محوطه سازی ویلا است. یک نمونه دیگر کاربرد این چمن مصنوعی امروزه برای موزاییک ها و تزیین سنگ ها تحت عنوان چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک در محیط های مختلف هم استفاده میشود.

بنابراین همانطور که گفته شد چمن مصنوعی در محوطه سازی کاربردهای زیادی دارد. می توان گفت که استفاده از چمن مصنوعی در محوطه سازی به عنوان یک روش خلاقانه برای ساخت محوطه ویلا و برج ها به شمار میرود. ایجاد یک محوطه لوکس برای ویلا و آپارتمان با چمن مصنوعی می ‌تواند جلوه زیبایی به نمای محیط بدهد و آن را زیبا تر کند. آیا میدانستید که استفاده از چمن مصنوعی برای محوطه سازی  نگهداری بسیار آسانی دارد؟ این روش از محوطه سازی را میتوانید در آلاچیق و کنار استخر نیز به کار بگیرید. برای ایجاد سطحی مناسب برای بازی کودکان و همچنین محیطی تمیز و زیبا می توانید از چمن مصنوعی استفاده کنید.

نمونه کار اجرا شده

مزیت های محوطه سازی با چمن مصنوعی

این فرش مصنوعی از آنجایی که الیاف طبیعی نداشته مانع تجمع حشرات در خود شده و یک محیط بسیار کاربردی را برای شما فراهم می کند. کاربردهای دیگر چمن مصنوعی علاوه بر محوطه سازی برای مکان‌هایی مانند تراس بالکن هم استفاده هایی داشته و در نهایت فضایی متناسب با سلیقه شما به علاوه هزینه کم را ایجاد می کند. یک موقعیت بسیار عالی که بتوان با کمترین هزینه یک محوطه سازی شیک با چمن مصنوعی ایجاد کرد. برای محوطه سازی  باغ، ویلا، راه پله و روف گاردن، هم میتوانید از چمن مصنوعی استفاده کنید. علاوه بر این مزیت، شما نگران نگهداری و مراقبت چمن مصنوعی برای محوطه سازی نیستید. میدانستید که محوطه سازی با چمن مصنوعی سطح انعطاف پذیر و نرم  را برای فعالیتهای مختلف شما ایجاد می کند و از فرسایش خاک هم جلوگیری میکند؟

این جنبه استفاده از چمن مصنوعی از نظر اقتصادی هم برای شما به صرفه است. به این نکته توجه کنید که نصب چمن مصنوعی برای محوطه سازی به کاشت اولیه نیاز نداشته و مثل چمن طبیعی رشد نمیکند. از ویژگی های چمن مصنوعی به استفاده آن در هوای بارانی و عدم لیز خوردگی افراد بر روی آن هم اشاره میشود. استفاده از این چمن مصنوعی برای محوطه سازی باعث میشه تا محیط شما ظاهر خود را حفظ کند. چرا که نور و اشعه خورشید به این کفپوش آسیب جدی وارد نمیکند. علاوه بر آن رنگ و حفظ ظاهر همیشه برای مخاطبین اهمیت بالایی داشته است. قابلیت شستشو این کفپوش و همچنین مقاومت بالای آن در برابر سرما این چمن را بسیار محبوب کرده است.

نحوه محوطه سازی آسان با چمن مصنوعی

رسیدیم به موضوع  نگهداری آسان چمن مصنوعی که در واقع به این معناست که نه تنها شما به آبیاری و چیدن علف های هرز نیاز پیدا نمیکنید، بلکه جلوه ای زیبا و سبز را هم برای محوطه خود ایجاد میکنید. با توجه به اینکه محوطه سازی با چمن مصنوعی از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه بوده و نگهداری آسان تری دارد، اما باز هم  به مراقبتهای دیگری نیاز داشته و باید نکاتی را برای نگهداری آن رعایت کرد. البته که کار سختی هم نیست. مثلا برای مرتب کردن این کفپوش، به هیچ عنوان از دستگاه برس استفاده نکنید. حتما میدانید چرا؟

استفاده از برس برای مرتب کردن این کفپوش به الیاف آن آسیب میرساند. از آنجایی که چمن های مصنوعی با استفاده از نخ های پلی اتیلن تولید شوند بنابراین از برخورد این کفپوش با موادی مانند: بنزین، الکل، نفت و غیره خودداری کنید. این مواد پتروشیمی باعث نابودی الیاف این چمن هستند. استفاده از مواد آتش زا و منفجره هم بر روی این چمن ممنوع است. به دلیل که ممکن است که آسیب هایی که به سطح و الیاف آن وارد شود که جبران ناپذیر باشد و خطراتی هم داشته باشد. پس متوجه شدیم که این چمن مصنوعی برای استفاده در محوطه سازی در کنار همه ویژگی های مثبت چند نکته کوچک هم داشته که باید رعایت شود‌.

محوطه سازی با چمن مصنوعی

نکات قابل توجه در ساخت محوطه با چمن مصنوعی

استفاده از چمن مصنوعی در محوطه سازی از نظر زیبایی و عملکردی اهمیت بالایی دارد  و در صورت استفاده از این چمن ها هم باید به چند نکته مهم توجه کنید. شما باید به بهترین نوع این کفپوش و نحوه نگهداری آن و یا نصب اولیه توجه کنید.

نحوه محوطه سازی با چمن مصنوعی نیاز به ترتیب بندی مناسب داشته همچنین اطلاعاتی مانند بهترین نوع چمن برای شرایط گوناگون و همچنین برنامه ریزی منظم برای نگهداری. جالب است بدانید که استفاده از این کفپوش با صرفه جویی در زمان شما هم ارتباط مستقیم دارد. چرا که یک متخصص محوطه سازی می تواند وقت و زمان شما را مدیریت کند. نحوه محوطه سازی با چمن مصنوعی در واقع اجرا کردن کفپوش هایی بر روی زمین است که استحکام و ماندگاری بیشتری نسبت به چمن های طبیعی دارد. چمن مصنوعی با رنگ سبز ایجاد حس مثبت برای افراد را هم دارد.

چمن های مصنوعی چیزی حدود ۵ تا ۱۰ سال دوام دارند. یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه هایی که برای طراحی ویلا در دسترس دارید، استفاده از چمن مصنوعی است. تنها با رعایت کردن برخی جزئیات و نکات میتوانید محوطه زیبا و چشمگیری داشته باشید.

نکات تکمیلی هر کدام از کاربرد های محوطه سازی با چمن مصنوعی را در صفحه مربوط به آن می توانید پیدا کنید:
چمن مصنوعی برای ویلا – چمن مصنوعی برای تالارچمن مصنوعی روف گاردنچمن مصنوعی برای بالکنچمن مصنوعی برای حیاط خانهچمن مصنوعی برای تراس، برای کف مغازه، برای باغچه و اتاق کودک

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید