عمر چمن مصنوعی چقدر است؟

عمر چمن مصنوعی چقدر است؟

امروزه استفاده از چمن مصنوعی در مکان های مختلفی به وفور دیده می شود. از آنجایی هم که عمر چمن مصنوعی بسیار زیاد است، به تدریج جای چمن طبیعی را گرفته است. اما همانطور که می دانید هر شی و جسمی طول عمری محدود دارد.

اکنون ممکن است برای شما سوال پیش آید که عمر چمن مصنوعی چقدر می باشد؟ ما در ادامه پاسخ این سوال را خواهیم گفت.

طول عمر چمن مصنوعی چقدر است؟

چمن مصنوعی بسیار با دوام و زیبا می باشد. این چمن ویژگی های بسیار زیاد دیگری نیز دارد. طول عمر چمن مصنوعی نیز یکی از این ویژگی هاست. میزان ماندگاری و عمری که آن ها دارند، بر اساس جنس و کاربردشان مورد سنجش قرار می گیرد. علاوه بر این میزان عمر چمن مصنوعی به نگهداری و نصب صحیح آن بستگی دارد. در ادامه به بررسی بیشتر آن ها می پردازیم.

عمر مفید چمن مصنوعی در کاربرد های مختلف

از مهمترین عواملی که بر عمر چمن مصنوعی تاثیر می گذارد کاربرد آن در مکان های مختلف می باشد. برای مثال در محیط‌ های باز چمن مصنوعی در معرض برف، باران و باد می باشد؛ که این چمن ها قابلیت عبور آب را از خود دارند. اما باز هم شما باید آن ها را بشویید و تمیز نگه دارید. عمر مفید این چمن در باغ ها و فضای باز به ۱۰ الی ۱۵ سال می رسد.

طول عمر چمن مصنوعی در محیط های ورزشی (چمن مصنوعی ورزشی) بستگی به تعداد دفعاتی که از آن استفاده می شود دارد. کاربرد آن در ورزش هایی چون تنیس، گلف و فوتبال که به سطحی از چمن نیاز دارند، است. به طور کلی طبق بررسی ها با نگهداری و مراقبت صحیح طول عمر متوسط آن به ۱۰ سال می رسد.

طل عمر چمن مصنوعی

راه های افزایش طول عمر چمن مصنوعی

همانطور که گفته شد علاوه بر کاربرد، نوع نگهداری و عوامل زیاد دیگری در طول عمر چمن مصنوعی تاثیر گذار می باشند. با ما همراه باشید تا در ادامه با برخی از راهکار هایی که باعث می شوند چمن مصنوعی ماندگار تر شود آشنا شوید.

  • ابتدا باید به چمن مصنوعی رسیدگی کنید. به این منظور که آن ها را از گرد و غبار، برگ های درختان، فضولات حیوانات، زباله و سایر آلودگی ها تمیز نگه دارید. شستشوی این چمن رانیز با دقت انجام دهید تا آسیب نبیند.
  • نصب درست چمن مصنوعی نقش زیادی در طول عمر آن دارد. باید هنگام نصب زیر سازی آن به درستی انجام شود. به همین منظور بهتر است نصب آن را به نصابی ماهر بسپارید.
  • بهتر است ورزشکاران از کفش های مخصوص در زمین های ورزشی که دارای چمن مصنوعی می باشند استفاده کنند. چرا که اگر کفش ها عاج فلزی داشته باشند، به سطح چمن مصنوعی آسیب وارد می کنند. در صورت استفاده از وسایل تیز و برنده نیز باعث پاره شدن الیاف این چمن می شوید. علاوه بر این از قرار دادن اجسام سنگین مخصوصا آن هایی که لبه های تیز دارند خودداری کنید. زیرا الیاف چمن کوبیده و ساییده می شود.
  • امروزه چمن های مصنوعی نسبت به چمن های مصنوعی نسل قدیم در مقابل اشعه uv مقاومت بیشتری دارند. اما در دمای بالا و حرارت آتش آسیب می بینند.
  • به منظور جلوگیری از خطر آتش سوزی بهتر است از عبور اتصالات جریان برق در این چمن خودداری کنید. همچنین بر روی این چمن مواد آتش زایی چون منقل و زغال قرار ندهید.
  • اگر موادی چون نفت، بنزین، تینر، سفید کننده و شوینده های قوی بر روی سطح این چمن ریخته شود۰، چمن عمرش کاهش می یابد و دچار آسیب جدی می شود.

از موارد دیگری که بر افزایش عمر چمن مصنوعی تاثیر گذار است، کیفیت مواد اولیه می باشد. خریداران باید به الیافی که در ساخت این چمن مورد استفاده قرار می گیرد توجه کنند. بهتر است بدانید که که مقاومت نایلون نسبت به سایر الیاف ها بیشتر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید