متخصص نصب چمن مصنوعی

چسب چمن مصنوعی

امروزه جهت زیباسازی فضاهای بیرونی ساختمان و زمین های ورزشی از چمن مصنوعی استفاده می شود که برای نصب آن باید چسب چمن مصنوعی را به کار برد. دلیل محبوبیت این نوع چمن کاربردهای متنوع و زیاد آن است که جذابیت خاصی به تراس، تالار، دور استخر، حیاط، روف گاردن و محیط های ورزشی می بخشد. علاوه بر کیفیت بالای چمن، نوع چسب و کیفیت یا نصب صحیح آن نیز حائز اهمیت می باشد. پس این نوع چسب از ماده ای ساخته شده که در سریع ترین زمان، چمن مصنوعی را به سطح های متعدد از جمله زمین می چسباند.

 

انواع چسب چمن مصنوعی

یکی از ابزارهای مهم در اجرا و نصب چمن های مصنوعی همان چسب چمن مصنوعی است. این محصول در انواع مختلف و با برندهای متعدد تولید شده و سپس به بازار عرضه می گردد. همچنین پایه اصلی ساخت این چسب ها پلی اورتان بوده که با قدرت چسبندگی بالا به هر نوع سطحی می چسبد. پس چسب مخصوص چمن مصنوعی به دو دسته چسب تک جزئی و چسب دو جزئی تقسیم می شود که به شرح زیر است.

تک جزئی

از دیگر نام های چسب چمن مصنوعی تک جزئی همان چسب صنعتی یا موکت بوده که از حلال تولوئن و لاستیک رقیق شده به دست می آید. این چسب به دلیل استحکام بالا در کفاشی نیز کاربرد دارد. چسب مخصوص چمن مصنوعی تک جزئی بر خلاف نوع دوجزئی به هاردنر با با ماده دیگر ترکیب نمی شود. این محصول در ابعاد و اندازه های مختلفی همچون قوطی ۱kg تا گالن های ۴kg و حلب های ۱۷ kg ساخته و به بازار عرضه می گردد.

دو جزئی

چسب چمن مصنوعی دوجزئی از ترکیب دو ماده تشکیل شده که ماده نخست آن پلی اورتان یا همان تک جزئی و ماده دوم آن هاردنر است. البته هاردنر نوعی سخت کننده یا سفت کننده بوده و حاوی ایزوسیانات می باشد که مولکول های چسب چمن را سفت می کند. همچنین قدرت چسبندگی چسب دو جزئی به قدری بالاست که جهت چسباندن انواع چمن ورزشی و تزئینی به کار برده می شود. رنگ چسب چمن آبی و سبز بوده و زمان استفاده باید سطح مدنظر را تمیز و یک دست نمود. البته این نوع چسب به سرعت سفت می شود. بنابراین سرعت عمل در زمان نصب چمن مصنوعی حرف اول را می زند و مقدار و نحوه ترکیب سفت کننده یا هاردنر با چسب دوجزئی در مدل های گوناگون کاملا متفاوت می باشد.

 

چسباندن چمن مصنوعی

 

نحوه مصرف چسب چمن مصنوعی دو جزئی

قبل از مصرف چسب چمن مصنوعی دوجزئی در فضاهای متعدد، بایستی زیرسازهای ضروری را انجام داد. پس زیرسازی برای اجرای چمن مصنوعی به گونه ای است که سطح کاملا صاف، یکدست و عاری از هر نوع آلودگی می باشد. همچنین زمان چسباندن و نصب چمن باید به ژل تایم محصول توجه کرد تا محصول خاصیت چسبندگی خود را از دست ندهد.

جهت کسب اطلاع بیشتر در خصوص مسئله زیرسازی می توانید به مقاله زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال مراجعه کنید.

ترکیب و میزان استفاده از این نوع چسب حائز اهمیت می باشد. زیرا در بازه زمانی کم چسب سفت شده و با از دست دادن خاصیت چسبندگی باید سرعت عمل را بالا برد. در نتیجه این کار بایستی توسط افراد متخصص با نصاب چمن مصنوعی صورت گیرد. پس زمان مصرف چسب دو جزئی نیاز است به نکات زیر توجه کرد.

  • چسب مخصوص چمن مصنوعی به میزان لازم به کار برده شود
  • قبل از مصرف سطح مدنظر تمیز گردد
  • سرعت عمل زمان نصب و چسباندن چمن بالا باشد
  • جهت پخش نمودن چسب از شانه دندانه دار استفاده شود
  • جهت نصب به موقع و باکیفیت از متخصصین و نصاب چمن مصنوعی کمک گرفته شود

 

ویژگی ها و مشخصات چسب چمن مصنوعی

خصوصیات و ویژگی های چسب چمن مصنوعی به مدل و نوع آن بستگی دارد. ولی در حالت کلی بیشتر نمونه های معتبر و باکیفیت دارای مشخصات زیر می باشند.

  • این نوع چسب از قدرت چسبندگی بالایی برخوردار بوده و استحکام آن بسیار زیاد است.
  • این محصول برای چسباندن چمن های مصنوعی روی انواع سطوح قابل استفاده می باشد.
  • مقاومت چسب مخصوص چمن مصنوعی در برابر دما و رطوبت بالا خیلی زیاد است.
  • با افزایش یا کاهش دما هیچ گونه تغییری در خواص الاستیکی چسب به وجود نمی آید.

 

ژل تایم چسب چمن مصنوعی چیست؟

به مدت زمانی که برای ترکیب هاردنر با سفت کننده با چسب نیاز است. ژل تایم گفته می شود. البته این چسب باید خودش را بگیرد و شکل آدامس شود (نه سفت و نه مایع). پس این نوع ترکیب برای چسب های دو جزئی بوده و اگر از ژل تایم اطلاع نداشته باشید با یک ترکیب سفت و بدون کارایی مواجه می گردید.

چسب های دوقلو یا یک دو سه موجود در منزل حکم چسب چمن داشته و اسپری آنها همان هاردنر یا رزین است. چسب مخصوص چمن مصنوعی تک جزئی مانند چسب های موجود در کفاشی به زمان مشخصی برای خشک شدن نیاز نداشته و نمی توان برای آن ژل تایم در نظر گرفت.

 

 

مقدار چسب مورد نیاز جهت نصب چمن مصنوعی

میزان چسب مصرفی در نصب چمن مصنوعی به نوع هندسه و متراژ محیط مدنظر بستگی دارد. البته نصب های یک تیکه و راسته با درزهای کم در هر ۱۰۰ متر مکعب به ۲۰ کیلوگرم از این نوع چسب نیاز پیدا می کنند. در صورتی که اگر تعداد درزهای سطح کار بیشتر باشد مسلما مقداری بیشتری از چسب چمن مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین اگر چمن مصنوعی به شکل نواری باشد برای هر متر مربع تقریبا ۱٫۲ الی ۱٫۳ کیلوگرم از این محصول نیاز است.

 

خرید چسب چمن مصنوعی

خرید چسب چمن مصنوعی با کیفیت و استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار است. پس هرچقدر کیفیت این نوع چسب بالاتر باشد، مسلما کارایی و بازدهی چمن مصنوعی را افزایش می دهد. همچنین خرید چسب مخصوص چمن مصنوعی چه به صورت حضوری و چه آنلاین باید از شرکت های معتبر نظیر ترمه چمن باشد. زیرا تولیدکنندگان چسب مخصوص چمن مصنوعی با نوع و ساختار چسب مدنظر آشنایی کاملی دارند.

از آنجا که این چسب به دو شکل تک جزئی و چسب دو جزئی به بازار عرضه می شود و با توجه به نوع کاربرد، قیمت چسب چمن مصنوعی متفاوت می باشد. ناگفته نماند که کیفیت، مقدار و برند محصول نیز بر قیمت نهایی چسب چمن تاثیر می گذارد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید