زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال

زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال (مطابق استاندارد های روز دنیا)

یک ورزشکار برای تحقق رویای خود با داشتن یک توپ و دیگر امکانات در کنار چمن مصنوعی با کیفیت به چه چیز دیگری نیاز دارد؟ زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال یکی دیگر از اقدامات مهم و حیاتی برای اجرای یک بازی بدون دردسر است که در کنار دیگر امکانات و لوازم مورد نیاز برای بازی فوتبال مثل مطالبی که در مقاله “برای چمن مصنوعی چه کفشی مناسب است؟” اشاره شده است اهمیت دارد. هر نوع چمنی برای نصب در زمین فوتبال به زیرسازی مناسب احتیاج دارد تا هنگام تغییرات آب و هوایی و بارش باران از تجمع آب روی چمن به خوبی جلوگیری شود. برای اجرای زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال مراحل خاصی باید طی شود که این مراحل به افزایش طول عمر چمن مصنوعی نیز کمک می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زیرسازی زمین فوتبال و آشنایی با مراحل آن در این مطلب همراه ما باشید.

 

دو مدل زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال؛ مهم ترین قسمت اجرایی

زیرسازی به عنوان یکی از مهم ترین مراحل اجرایی چمن مصنوعی فوتبال شناخته می شود که به ایجاد شرایط مناسب برای بازی با کیفیت بسیار کمک کننده است. در ادامه به صورت مختصر دو مدل زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال را با یکدیگر بررسی می کنیم:

 

اولین مدل زیرسازی چمن مصنوعی

 

۱٫ایجاد راه خروجی توسط مصالح‌، در جهت افقی

ایجاد راه خروجی آب به صورت افقی به گونه‌ای است که سطح زمین توسط مصالحی مانند آسفالت و یا بتن از پیش ساخته شده که برای ایجاد زیرسازی مناسب باید شیب ملایمی روی سطح سخت وجود داشته باشد. معمولا شیب ملایم به صورت افقی ایجاد شده تا هنگام بارش باران، جریان آب در عرض زمین به حرکت بیافتد و راهی برای خروج ایجاد شود.

 

۲٫ایجاد یک لایه شن و ماسه، راه خروجی در جهت عمودی

روش دیگری برای ایجاد راه خروجی وجود دارد که بعد از یکدست شدن سطح خاکی زمین فوتبال به اجرا در می آید. برای اجرای این روش، زمین یکدست شده را از چندین لایه شن ریز ناپیوسته پر می کنید تا آب جمع شده از درون لایه های شن و ماسه عبور پیدا ‌کند که بعد از آن به لایه سخت و غیرقابل نفوذ می رسد و تحت یک شیب ملایم به شبکه کانال های پیرامون منتقل می شوند تا از طریق کانال ها تخلیه شود.

 

روش نصب بر روی زیرسازی چمن مصنوعی زمین فوتبال

نصب چمن مصنوعی برای زمین فوتبال تنها توسط تیم مجرب و حرفه ای امکان پذیر است. اما به طور کلی، مراحل گفته شده در زیر نصب می شود:

۱٫اولین مرحله؛ برنامه ریزی نصب

چمن مصنوعی برای فوتبالی فرآیند بسیار پیچیده و دقیق است که در اولین مرحله باید پروژه نصب یک برنامه ریزی دقیق داشته باشد و برنامه ریزی شما در حوزه چشم انداز، پول، نیازها و شرایط باید نوشته شود. در واقع باید باید بودجه خود را تعیین کنید و با توجه به آن، برای عملیاتی مداوم مانند تعمیر، نگهداری و زیرسازی هزینه مشخصی در نظر بگیرید. همچنین عوامل دیگری که روی اجرای نصب چمن مصنوعی تاثیر گذار است مانند مکان، مقیاس، محدودیت های پروژه کار در محل ساخت و ساز، شرایط زمین و کیفیت سطح را مورد بررسی قرار دهید.

۲٫اجرای ژئوتکستایل، یک ضربه گیر مناسب

این مرحله با هدف ضربه گیری و محافظت از لایه بکینگ چمن مصنوعی در سطح زمین به اجرا در می آید. ژئوتکستایل لایه است که از جنس پلی پروپلین ساخته شده و به راحتی روی زمین اولیه فوتبال پهن می شود.

 

سومین مرحله زیرسازی چمن مصنوعی

 

۳٫ برش کاری چمن مصنوعی

برای این که چمن مصنوعی به صورت دقیق روی زمین فوتبال به اجرا در آید، ابتدا باید رول های چمن مصنوعی را باز کنید و با دقت در کنار یکدیگر قرار دهید. سپس با توجه به این مرحله برش های دقیق را انجام دهید و قسمت های اضافی چمن مصنوعی را با کاتر حذف کنید.

 

نکته مهم هنگام زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال؛ دقت به ابعاد زمین

ابعاد زمین فوتبال چمن مصنوعی چقدر است؟ اجرای زمین فوتبال در مکان های مختلف دارای متراژهای متفاوتی است و تنها عامل تعیین کننده بسیار مهم متراژ، تعداد افرادی است که در زمین فوتبال بازی می کنند. اما به طور کلی، متراژ زمین چمن مصنوعی طبق استانداردهای روز دنیا مشخص می شود که ممکن است در برخی کشورها متراژ به طور دقیق رعایت نشده باشد. پس این شما هستید که متراژ زمین بازی را مشخص می کنید که باید قبل از خرید چمن مصنوعی ابعاد زمین مورد نظر را اندازه گیری کنید و مشخص نمایید زمین برای چه رده سنی و چه تعداد افرادی قرار است آماده شود.

معمولا چمن مصنوعی برای زمین بازی کودکان حدود ۲۰۰ متر است. اما برای زمین مناسب آموزش فوتبال حدود ۶۰۰ متر مربع در نظر گرفته می شود. به طور کلی، ابعاد رایجی برای اجرای چمن مصنوعی فوتبال در نظر گرفته می شود.

برای اطلاع از ابعاد استاندارد زمین چمن مصنوعی فوتسال می توانید به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید.

۴٫ اتصال رول های برش خورده به یکدیگر در زیرسازی چمن مصنوعی

در این مرحله نوبت به اتصال رول های برش خورده می رسد. در کنار رول ها و تکه های چمن مصنوعی یک نوار اتصال وجود دارد که تکه های چمن مصنوعی را به یکدیگر متصل می کند و بعد از اطمینان از محکم چسبیده شدن تکه های چمن مصنوعی و قرار گرفتن در کنار یکدیگر محل اتصال آنها قابل تشخیص نخواهد بود؛ طوری که انگار چمن مصنوعی به صورت یکپارچه روی زمین قرار گرفته است.

ممکن است سوال بپرسید، پس دلیل “راه راه بودن چمن مصنوعی فوتبال چیست؟ علت ظاهر راه راه بودن چمن بخاطر چسباندن رول نیست، برای برای اجرای بازی بهتری این کار را انجام می دهد. با خواندن مقاله مربوطه مطمئنا دلیل این کار را در زمین فوتبال خواهید دانست.

۵٫ شن ریزی روی چمن مصنوعی فوتبال

بعد از نصب چمن مصنوعی نوبت به پخش کردن شن سلیس می‌رسد. با توجه به نوع چمن مصنوعی حدود ۱۷ الی ۲۲ کیلوگرم شن سیلیس به ازای هر متر مربع نیاز است که این کار توسط ماشین شانه زنی انجام خواهد شد.

 

ششمین مرحله زیرسازی چمن مصنوعی

 

۶٫ گرانول لاستیک، راهی برای ضربه گیری بهتر چمن

گرانول روشی عالی برای پر کردن فضای خالی الیاف چمن مصنوعی است که به عنوان یک ضربه گیر نیز عمل می کند. برای هر متر مربع چمن مصنوعی مقدار مشخصی از گرانول استفاده می شود.

 ۷٫ در آخر نوبت خط کشی است.

مطمئناً با خط کشی زمین فوتبال آشنا هستید و می دانید روی چمن مصنوعی لازم است خط کشی های لازم انجام شود که بعد از به پایان رسیدن نصب چمن مصنوعی فوتبال امکان خط کشی وجود خواهد داشت.

 

زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال توسط معتبرترین تولیدکننده

 خدمات ساخت و نصب چمن مصنوعی فوتبال توسط مجموعه های مختلفی انجام می شود که کوچکترین تولیدی ها گرفته تا برندهای معروف دنیا برای اجرای زمین بازی فوتبال به صورت مختلفی ارائه دادند. اما کدام یک برای خرید چمن مصنوعی فوتبال با کیفیت و در عین حال قیمت ایده آل مناسب تر است؟ همیشه کیفیت محصولات از جمله چمن مصنوعی تصادفی نیست، بلکه نتیجه تلاش هوشمندانه یک مجموعه معتبر است؛ مجموعه ای که بتواند کیفیت محصول را تضمین دهد و بهترین گزینه را برای اجرای اهداف مخاطبین داشته باشد.

یکی از گزینه های عالی برای خرید بهترین چمن مصنوعی برای فوتبال گروه تولیدی یارا پویش (ترمه چمن) است و بهترین و با دوام ترین چمن مورد تایید فیفا را برای استادیوم های فوتبال و زمین های ورزشی ارائه می‌دهد. شما هم می توانید برای ساخت زمین چمن مصنوعی فوتبال از این مجموعه کمک بگیرید. مطمئنا از عملکرد مناسب و ایمنی بسیار مطلوب و همچنین بازگشت انرژی بازیکنان شگفت زده خواهید شد.

اگر هنوز بابت خرید چمن مصنوعی دچار تردید هستید و نمی دانید کدام مدل برای زمین فوتبال مناسب است، می توانید با مشاورین تخصصی ترمه چمن تماس بگیرید، آنها هر لحظه پاسخگو سوالات شما هستند و کمک می کنند مناسب ترین چمن مصنوعی را متناسب با شرایط زمین فوتبال خریداری کنند.

 

پاسخ به سوالات متداول درباره زیرسازی چمن مصنوعی

سوالات رایج  
چمن مصنوعی زمین فوتبال از چه چیزی ساخته شده است؟ معمولا چمن های زمین فوتبال از الیاف پلی اتیلن و ترکیبی از انواع الیاف ها ساخته می شوند که در یک لایه پشتی پلی پروپیلن قرار می گیرد.
قیمت زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال چقدر است؟ قیمت زیر سازی چمن مصنوعی با توجه به متراژ و حساسیت زمین مشخص می شود. اما بهتر است برای این کار از متخصصین حرفه‌ای کمک بگیرید.
قیمت چمن مصنوعی فوتبال چقدر است؟ قیمت چمن مصنوعی فوتبال با توجه به کیفیت و نوع ساخت متریال، ارتفاع الیاف و دیگر عوامل مشخص کننده ساختار چمن مصنوعی مشخص می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید