چمن مصنوعی ورزشی

چمن مصنوعی ورزشی (قیمت + نکات مهم هنگام خرید)

هدر صفحه

چمن مصنوعی ورزشی از همه لحاظ برای زمین ورزشی حرف اول را می‌زند. با انتخاب این گزینه هم در مصرف آب و هم در اقدامات چمن‌زنی صرفه‌جویی می‌شود و برای بازی‌های ورزشی فواید بسیاری دارد. مثلا همیشه سالم و سبز است، هیچ قسمت برهنه‌ای به خاطر مسائل کم آبی یا ضربه در آن مشاهده نمی‌شود و یا علف هرز ناخوشایندی در آن نمی‌بینید. البته انواع چمن مصنوعی تنها برای محیط‌های ورزشی نیست؛ مطمئنا در پارک ها، مهد کودک ها، مدارس و حتی بالکن منازل با چمن مصنوعی آشنا شدید.

به طور کلی، چمن مصنوعی ورزشی از الیاف مصنوعی ساخته می‌شود که به تقلید از چمن طبیعی برای ورزش‌های مختلفی مانند گلف، فوتبال و … کاربرد دارد. از این مدل چمن برای مناطقی که چمن طبیعی رشد کمی دارد یا نگهداری آن دشوار است، بسیار استفاده می‌شود.

 

قیمت چمن مصنوعی ورزشی

 

تاریخچه چمن مصنوعی ورزشی

از ابتدای شکل گیری ورزش ها به صورت حرفه ای و برگزاری تورنمنت ها یکی از دغدغه های مدیران و مسئولان رشته های ورزشی فوتبال آمریکایی، راگبی، تنیس و… نگهداری و ترمیم چمن طبیعی بعد از هر بازی بوده است. در رشته فوتبال آمریکایی به علت ماهیت آن که بسیار خشن و پر برخورد است چمن ورزشگاه آسیب فراوانی می دید و مورد نارضایتی بازیکنان قرار می گرفت. از این رو اولین کشوری که سعی در تولید چمن مصنوعی کرد آمریکا بود.

چمن مصنوعی ورزشی برای اولین بار در سال ۱۹۶۶، در تگزاس اجرا شد. استادیوم سرپوشیده فوق پیشرفته تگزاس در سال ۱۹۶۵، تلاش خود را برای نگهداری چمن طبیعی کرده بود. اما طرز عجیبی با شکست مواجه شد؛ طوری که زمین ورزشی با چمن های مرده به رنگ سبز در آمده بود. سقف های نیمه شفاف گنبدی ورزشگاه آسترودوم که برای جلوگیری از تابش نور خورشید بر سر بازیکنان تعبیه شده بود، از تابش نور کافی برای حمایت چمن جلوگیری می کرد. این مشکل با اجرای چمن مصنوعی ورزشی به طور کلی برطرف شد و این استادیوم دیگر دغدغه ای بابت چمن نداشت.

پژوهشگران آمریکایی از پلی اتیلن به عنوان الیاف اولیه برای تولید چمن استفاده کردند. این ماده در پتروشیمی به مقدار فراوان تولید می شود و از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است و از همه مهم‌تر بسیار شبیه به چمن طبیعی است. با گذشت زمان چمن های مصنوعی وارد اروپا و سایر کشورها شد و امروزه همه ورزش های مرتبط با چمن طبق استاندارد های فدراسیون های مربوط به هر رشته ورزشی از چمن مصنوعی استفاده می کنند.

 

تاریخچه چمن مصنوعی ورزشی

 

مزایای استفاده از چمن مصنوعی ورزشی

دلایل بسیاری باعث جایگزین شدن چمن مصنوعی ورزشی به جای چمن طبیعی شده است. در موارد زیر با مزایای استفاده از این محصول برای زمین‌های ورزشی آشنا می‌شوید:

۱٫هزینه نگهداری کمتر
نگهداری چمن طبیعی باید هر روز چمن را آبیاری کرد. چمن های بلند شده را کوتاه کرد و علف های هرز اطراف چمن را هرس کرد و در مدت زمان های مشخص چمن را کود پاشی کرد. در مجموع هزینه و وقت زیادی صرف نگهداری از چمن طبیعی می شود و در انتها آن بازدهی مد نظر بازیکنان را ندارد و باعث نارضایتی آنها از وضعیت چمن می شود. اما تنها کاری که باید برای چمن مصنوعی انجام دهید این است که هفته ای یکبار بعد از هر بازی با یک برس مخصوص چمن را تمیز کنید.

۲٫مقاوم در برابر ضربه بازیکنان

چمن طبیعی خیلی زود در مقابل گرما، نور خورشید، باد، باران و برف، ضربات بازیکنان آسیب می بیند و ترمیم آن بسیار زمان بر و وقت گیر است. اما چمن مصنوعی ورزشی در هر زمانی قابل استفاده است و دارای استحکام و مقاومت بالایی در برابر ضربات و تغییرات آب و هوایی دارد.
ظاهر، فرم و شکل زیبایی دارند: چمن های طبیعی با وجود رسیدگی فراوان به دلیل مقاومت کم در مقابل عوامل طبیعی همیشه ظاهر زیبایی ندارند اما چمن های مصنوعی در همه فصول سبز و باطراوت و زیبا هستند حتی چمن هایی هم تولید شده اند که مطابق با رنگ چمن های فصول پاییز و زمستان هستند.

۳٫بازی جوانمردانه:

چمن مصنوعی ورزشی امکان بازی جوانمردانه را برای بازیکنان فراهم می کند و هیچ نقطه ای از زمین با دیگر قسمت ها تفاوت ندارد و هیچ بافت متفاوت و یا ناهمواری خاصی باعث جلوگیری از عملکرد صحیح بازیکنان نمی شود.

۴٫ اجرای راحت و تولید انبوه:

به علت تولید آسان و انبوه آن، اجرای چمن مصنوعی برای زمین های ورزشی بسیار راحت است.

۵٫ امنیت بالای زمین ورزشی:

چمن مصنوعی مورد استفاده در زمین های ورزشی به نحوی زیرسازی و اجرا می شود که در صورت خیس شدن، لایه های زیرین آن بلافاصله عمل آبگیری را انجام می دهند. برای جلوگیری از صدمه خوردن ورزشکار به هنگام زمین خوردن از لایه های محافظتی مقاوم و انعطاف پذیر مناسبی بر روی بتن استفاده می شود.

 

مزایای استفاده از چمن مصنوعی ورزشی

 

انواع چمن های مصنوعی ورزشی

چمن های مصنوعی براساس ورزش های مختلف مانند فوتبال، تنیس و… در انواع مختلف طراحی و ساخته می شوند.چمن مصنوعی مورد استفاده برای هر ورزش دارای ویژگی های خاص است تا براساس قوانین بازی اجرا شود. در جدول زیر با ویژگی های دو نوع چمن مصنوعی فوتبال و تنیس برای بازی های پرطرفدار ورزشی آشنا می شوید.

 

انواع چمن مصنوعی ورزشیاستحکامتراکمارتفاع استاندارد الیافنوع الیاف
فوتبالمقاومت بسیار بالا در برابر ضربه، ساییدگی و کوبشبین ۱۴۰ تا ۱۶۰بین ۴۰ تا ۶۰ میلانعطاف پذیر و برگشت پذیر
تنیس
مقاومت ایده آلحدود ۲۰۰بین ۱۰ تا ۲۰ میلیمترنرم و انعطاف پذیر

 

مشخصات بهترین چمن مصنوعی ورزشی

در سال های اخیر استفاده از چمن مصنوعی ورزشی در مقایسه با چمن طبیعی بسیار بیشتر شده است. که علت این امر را می توان به نگهداری آسان، دوام بالا، ظاهر زیبا و … نسبت داد. اما باید در انتخاب این محصول بسیار پرکاربرد بخصوص در صنعت ورزش دقت لازم را داشت. که محصول خریداری شده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. از مهمترین مشخصه های چمن مصنوعی ورزشی می توان به مواردی همچون:

  • قابل استفاده بودن در هر شرایط آب و هوایی
  • طول عمر و ماندگاری بالا در مقایسه با چمن طبیعی
  • نگهداری آسان و نسبتا کم
  • قابل شستشو
  • دارا بودن سطح یکنواخت
  • ظاهر زیبا و همیشه سبز
  • نصب راحت و آسان
  • کم هزینه بودن در مقایسه با چمن طبیعی و … تنها بخشی از ویژگی های چمن مصنوعی است. که در این محتوا به آن اشاره شده است.

 

قیمت چمن مصنوعی ورزشی

کسانی که تصمیم به خرید چمن مصنوعی ورزشی دارند، در ابتدا به دنبال آگاهی قیمت هر متر مربع چمن مصنوعی ورزشی هستند. در مورد قیمت چمن مصنوعی ورزشی باید بگوییم که قیمت نهایی و تمام شده آن تابع برخی از عوامل و فاکتورها است؛ مانند مواد اولیه مصنوعی، پارامترهای چمن مصنوعی، شکل چمن مصنوعی، اندازه محوطه موردنظر و تپه‌ها و یا سطوح شیب‌دار که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

عوامل موثر بر قیمت چمن مصنوعی ورزشی

۱٫اولین عامل، مواد اولیه

به طور کلی انواع چمن های مصنوعی ورزشی از سه قسمت الیاف، پشت و خود چمن تشکیل می شوند که لایه پشت چمن به صورت سه لایه می باشد .در ساخت و تولید هر یک از این لایه ها از مواد اولیه مختلفی استفاده می شود که تمام مواد تعیین کننده کیفیت چمن و عامل اصلی تعیین قیمت چمن مصنوعی به حساب می آید.

۲٫پارامترهای ساخت

قیمت چمن مصنوعی ورزشی به صورت مستقیم تحت تاثیر پارامترهای آن نیز است، این پارامترها شامل تعداد گرده ها، تراکم و ارتفاع است. تراکم بیشتر در چمن مصنوعی بدین معنی است که گره های آن بیشتر است و ارتفاع بالاتری نیز خواهد داشت و در این صورت شاهد قیمت بیشتر چمن مصنوعی ورزشی در مقایسه با چمن ها کم تراکم خواهیم بود.

۳٫شکل و طراحی خاص

از دیگر عوامل موثر در تعیین قیمت چمن مصنوعی ورزشی ، شکل آن است. بطور کلی در دو شکل منو فیلامنت و فیبریلیت برای چمن ورزشی داریم که مدل منوفیلامنت نیز به دسته ها و شکل های مختلف تقسیم می شود. مانند شکل های امگا، اسپاین، سوپر منو و دیاموند.

۴٫متراژ زمین ورزشی

هر چقدر چمن مصنوعی ورزشی استفاده شده در یک محیط بیشتر باشد در نتیجه قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. برای مثال قیمت چمن ورزشی که برای یک محیط ورزشی به طول ۱۰۰ و عرضه۶۰ به مراتب بیشتر از قیمت چمن برای محیط ورزشی به طول ۸۰ و عرض ۴۰ خواهد بود. چراکه هزینه چمن مصنوعی بر اساس متر مربع محاسبه می شود.

۵٫حضور تپه‌ها و یا سطوح شیب‌دار

در صورتی که چمن مصنوعی نوع تزیینی برای زمین هایی استفاده شود که سطح صافی ندارند و هم چنین دارای شیب هستند به دلیل سختی هایی که حین کار و در تراز کردن ایجاد می شود موجب بالا رفتن قیمت چمن مصنوعی خواهد شد.

 

چمن مصنوعی ورزشی

 

خرید چمن مصنوعی ورزشی

با توجه به اینکه بیشترین کاربرد چمن مصنوعی در پارک ها و مجموعه های ورزشی است. بنابراین در خرید آن باید دقت شود که کیفیت بالایی داشته باشد. به گونه ای نصب شود که امنیت ورزشکاران را حفظ کند، داشتن کارایی بالا به گونه ای که با لمس آن لطافت و نرمی آن را حس کرد. خرید از مراکز معتبر این اطمینان خاطر را ایجاد می کند که محصول خریداری شده از کیفیت بالایی برخوردار است. ترمه چمن، تولید کننده برتر چمن مصنوعی ورزشی یکی از بهترین مراکز برای تهیه چمن های مصنوعی است. که مهمترین رسالت خود را امنیت ورزشکاران در هنگام استفاده از این محصول قرار داده است.

 

خرید اینترنتی چمن مصنوعی ورزشی

این روزها خرید اینترنتی بیشتر از قبل رواج پیدا کرده است و در حال حاضر اکثر افراد دارای مشغله کاری فراوان ترجیح می دهند محصولات مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی خرید کنند. خرید چمن مصنوعی ورزشی نیز مانند دیگر محصولات اینترنتی قابل سفارش به صورت آنلاین است.  اما ممکن است همانند خرید حضوری اطمینان کامل نداشته باشد و سوالات بسیاری به ذهنتان خطور کند. مانند آیا چمن مصنوعی سفارش داده شده کیفیت لازم را دارد؟ هزینه پرداختی با کیفیت در یک سطح است یا خیر؟ و  دیگر سوالات این چنینی. بنابراین اگر تصمیم به خرید اینترنتی چمن مصنوعی ورزشی دارید، حتما قبل ثبت سفارش اعتبار مجموعه آنلاین را بسنجید و به سراغ بررسی رضایت مشتری های مجموعه بروید.

 

نگهداری چمن مصنوعی ورزشی

همانطور که در بالا هم اشاره شد نگهداری چمن مصنوعی ورزشی در مقایسه با چمن های طبیعی بسیار آسان تر است. با این وجود این چمن ها هم به  نگهداری خاصی نیاز دارند. محافظت و نگهداری از این چمن ها سبب افزایش طول عمر آن ها می شود. از مهمترین روش های نگهداری این چمن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ترمیم کردن قسمت های آسیب دیده
  • شست و شوی منظم
  • ضدعفونی کردن چمن جهت حفظ سلامت ورزشکاران
  • آب پاشی چمن ها در روزهای آفتابی.
  •  استفاده از مواد پاک‌کننده مخصوص چمن مصنوعی  جهت  پاک کردن سطح آن

 

فروش چمن مصنوعی ورزشی

با توجه به تقاضای بالا برای خرید این محصول، در سال های اخیر شاهد افزایش خرید و فروش این محصول و استفاده از آن در محیط های ورزشی هستیم. از آنجایی که بازار خرید و فروش این محصول بسیار پر رونق می باشد. گروه ترمه چمن یکی از تولید کننده های مطرح چمن مصنوعی است که با ارائه محصول با کیفیت و با قیمت مناسب توانسته است. که محبوبیت و معروفیت خاص خود را پیدا کند.

 

خط دروازه سفید رنگ کشیده شده هنگام نصب

 

نتیجه گیری

در سال های اخیر شاهد استفاده بیشتر از چمن مصنوعی ورزشی در اماکن ورزشی هستیم. و استفاده از این چمن ها فقط مختص به ورزش فوتبال نیست و  زمین ورزش بسیاری از  رشته های  ورزشی دیگر همچون: بیس‌بال، تنیس، پینت بال و راگبی هم از این چمن ها استفاده می کنند. کیفیت تولیدی این محصولات در سال های اخیر افزایش بالایی پیدا کرده است.

مقاوم بودن در شرایط آب و هوای مختلف، مقاومت بالا در برابر ساییدگی و کوبندگی و … از دیگر مشخصه هایی است که چمن های مصنوعی تولیدی دارند. مواردی همچون، سبزی همیشگی، طول عمر بالا، نگهداری آسان، قیمت بسیار مناسب و به صرفه، کارایی بالا، قابل استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف و …  محبوبیت این محصول را چندین برابر کرده است. شاید یکی از مهترین مزایای استفاده از این چمن ها از دید بسیاری از ورزشکاران  افزایش زمان بازی و تمرین برای آن ها است. زیرا در صورت تمرین در زمین های ورزشی با چمن طبیعی محدودیت زمانی خاصی وجود دارد. در حالی که در چمن های مصنوعی می توان مدت زمان بیشتری به فعالیت های ورزشی پرداخت بدون اینکه کمیت یا کیفیت این محصول به خطر بیفتد.

 

پاسخ به سوالات متداول

هزینه چمن مصنوعی ورزشی چقدر است؟هزینه چمن مصنوعی ورزشی براساس عوامل مختلفی مشخص می شود که با انتخاب نوع چمن بهتر می توانید از قیمت هر متر چمن مطلع شوید.
قیمت چمن مصنوعی ورزشی به ازای هر مربع مکعب چقدر است؟برای اطلاع از قیمت چمن مصنوعی ورزشی می توانید با مشاورین ترمه چمن تماس بگیرید و بهترین مشاوره جهت انتخاب و خرید را از کارشناسان فروش ما بگیرید.
چمن مصنوعی برای زمین ورزشی را از کجا تهیه کنیم؟خرید چمن مصنوعی را می توانید با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت روز چمن مصنوعی ورزشی از تولیدکننده معتبر ترمه چمن تهیه کنید.
نحوه خرید چمن مصنوعی ورزشی از ترمه چمن چگونه است؟شما می توانید چمن مصنوعی ورزشی را از تولید کننده ترمه چمن به صورت اینترنتی خریداری کنید و نگرانی بابت مراحل خرید نداشته باشید. مشاورین این مجموعه کاملا شما را راهنمایی می کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

این پست دارای 2 دیدگاه است

  1. ثمرناز عبداللهي

    قيمت چمن مصنوعي ورزشي براي هر متر مربع چقدره؟

  2. content

    سلام و وقت بخیر
    لطفا با شماره ۵۴۵۰۹ ۰۲۱ جهت ارتباط با مشاوران مجموعه تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید