عمر مفید چمن طبیعی

عمر مفید چمن طبیعی

عمر مفید چمن طبیعی چقدر است یا چمن طبیعی چقدر می تواند زنده بماند؟ اگر به تازگی چمن طبیعی داخل حیاط خانه کاشته اید ممکن است این سوال را بپرسید زیبایی چمن طبیعی تا چند وقت ماندگار است؟ چمن علاوه بر زیبایی بسیار خاص، باعث خنک شدن هوا و تامین رطوبیت بیشتر خاک می‌شود. همچنین گرد و غبار خاک را به دام می‌اندازد و از فرسایش خاک به خوبی جلوگیری می کند. مهم تر از همه، چمنزارها جایی است که شما و حیوانات خانگی تان می توانید خارج از خانه بازی کنید و اوقات فراغت خود را به بهترین شکل ممکن رقم زنید.

                                               استعلام قیمت چمن مصنوعی از تولید کننده

 

اصول کاشت چمن

تنها راهکار برای جلوگیری از وابستگی چمن طبیعی به کودهای شیمیایی، خلق چمن سالم است که به صورت کاملاً طبیعی در برابر علف های هرز و انواع بیماری ها مقاوم می باشد. اگر در سال بیشتر از یکبار به بارور کردن چمن نیاز دارید این راهکار به بهبود سلامتی چمن بسیار کمک می کند.

در ادامه به اصول کاشت چمن طبیعی می‌پردازیم:

اصول کاشت چمن۱٫اولین قدم؛ بهبود بخشیدن PH خاک:

در اولین قدم برای کاشت چمن طبیعی زیبا، آزمایش PH خاک است. خاک باید کمی اسیدی باشد. در این صورت لازم است کمی آهک روی خاک بپاشید. شما می توانید با کمک یک تست PH، سطح مواد مغذی خاک را آزمایش کنید و بهترین راه حل را برای تنظیم PH خاک در نظر بگیرید.

۲٫انتخاب بهترین نوع چمن؛ متناسب با آب و هوای منطقه

چمن ها از نظر آب و هوایی به میزان آب و مواد مغذی مشخصی نیاز دارند و هر کدامشان میزان تابش مورد نیازشان متفاوت می باشد. پس قبل از خرید بذر چمن حتماً به شرایط رشد آن توجه ویژه ای داشته باشید.

۳٫آبیاری عمیق؛ اما نه خیلی زیاد

آبیاری کامل چمن باعث مقاوم تر و سخت تر شدن چمن در برابر خشکسالی می شود. ریشه ها عمق بیشتری پیدا می‌کند. اما تعداد دفعات آبیاری باید یک برنامه ریزی دقیق انجام شود. بهترین زمان آبیاری مجدد زمانی است که چمن کامل خشک شده باشد.

۴٫کاشت چمن

برای کاشت باید بهترین مکان حیاط را در نظر بگیرید تا چمن به خوبی رشد کند. آب و هوای منطقه روی رشد چمن طبیعی بسیار تاثیرگذار است. بعد از انتخاب بهترین مکان، ابتدا لایه سطحی خاک را خرد کنید تا نرم و زهکشی آن به راحتی انجام شود. برای نرم شدن خاک از روی شخم زدن استفاده کنید. در این مرحله، فراموش نکنید سنگ، چوب و دیگر چیزهای اضافه را از خاک جدا کنید. سپس دانه های روی سطح خاک پخش و با کمک خاکپوش از آن محافظت کنید. در آخرین مرحله هم آبیاری بذرها را فراموش نکنید.

شرایط سخت نگهداری چمن طبیعی

شرایط سخت نگهداری چمن طبیعیمراقبت از چمن طبیعی هزینه‌های بالایی برای محیط زیست دارد. مهم ترین مسئله پیش رو، آبیاری و کوددهی آن است. درصد مصرف آب چمن طبیعی بسیار بالاست و باید به صورت مرتب آبیاری شود تا طول عمر مفید آن افزایش پیدا کند. همچنین تغذیه مناسب چمن موجب ماندگاری بیشتر آن می شود.

در ادامه با اقدامات لازم برای نگهداری چمن طبیعی آشنا می شوید:

۱٫چمن زنی کنید، اما خیلی کوتاه نه

چمن زنی یکی دیگر از اقدامات مهم برای داشتن چمن طبیعی زیبا و سالم است. اما باید در زمان مناسب انجام شود. برش بیش از حد چمن ها ریشه چمن را سطحی می کند و باعث خشک شدن سریع تر خاک می شود. سطح هوادهی چمن نیز کاهش پیدا می کند.

 به طور کلی، ارتفاع مناسب چمن باید بین ۲ الی ۳ سانتیمتر باشد.

۲٫نظارت بر چمن طبیعی

برای ماندگاری بیشتر چمن طبیعی باید به طور مداوم به آن نظارت داشته باشید و در صورت نازک شدن قسمتی از چمن، برای پر کردن آن از تغذیه استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید، با تغییر آب و هوا روند نگهداری چمن را نیز تغییر دهید.

۳٫نور و اکسیژن کافی

فرش طبیعی سبز برای زیبایی بیشتر به نور و اکسیژن کافی نیاز دارد و بدون این دو نمی تواند زندگی کند.  به همین دلیل، این نوع چمن تنها در فضای باز قابل کاشت است.

دیگر اقدامات لازم برای حفظ و افزایش طول عمر مفید چمن طبیعی شامل موارد زیر است:

  • به صورت مرتب از نظر آفات بررسی شود.
  • پیشنهاد می کنیم در مسیرهای پرتردد از سنگ فرش یا سنگریزه استفاده کنید تا نیاز به پرکردن منظم آن نباشد.
  • چمن را از کاهگل زیاد به دور نگه دارید. کاهگل بیش از حد مانع رسیدن آب و مواد مغذی به ریشه گیاه می شود و از هوادهی مناسب جلوگیری می کند.
  • هرگز در ابتدای رشد چمن مصنوعی، چمن زنی را انجام ندهید. چرا که در این مواقع ریشه گیاه در سطحی ترین حالت ممکن قرار دارد.

هزینه کاشت چمن طبیعی چقدر است؟

کاشت چمن طبیعی از طریق کاشت بذر چمن انجام می شود که یکی از ساده ترین راهکارها برای ایجاد فضای سبز است. البته برای کاشت باید فصل مناسب رشد چمن طبیعی را در نظر بگیرید. پس قبل از شروع حتما شرایط آب و هوای زندگی خود را در نظر بگیرید. در حقیقت کاشت در کنار ساده بودن، به رعایت نکات کلیدی بسیار مهمی نیاز دارد. در مورد هزینه کاشت چمن طبیعی نیز باید بگوییم، هزینه بالایی نیاز ندارد. تنها لازم است بذر مناسب تهیه کنید و به مراقبت و نگهداری آن بپردازید. البته دقت داشته باشید ممکن است هزینه نگهداری چمن طبیعی کمی دردسر داشته باشد و برای حفظ ظاهر آن مجبور به پرداخت هزینه شوید.

آیا این هزینه ها ارزش دارد؟

همانطور که متوجه شدید برای طول عمر مفید چمن طبیعی، اقدامات زیادی لازم است و باید موارد بسیار زیادی برای حفظ صحیح آن در نظر بگیرید تا از زیبایی ها و جذابیت چمن بهره مند شوید.

حال اگر احساس می کنید وقت کافی برای نگهداری چمن طبیعی ندارید و به خوبی نمی توانید برای افزایش طول عمر و کاشت چمن قدم بردارید پیشنهاد ما خرید چمن مصنوعی است. اگرچه قیمت چمن مصنوعی نسبت به هزینه کاشت چمن طبیعی گران قیمت تر است. اما هیچ نیازی به پرداخت هزینه های مختلف بابت نگهداری آن نخواهد بود و با خیال راحت می توانید از زیبایی ها و ماندگاری آن لذت ببرید. همچنین طول عمر چمن مصنوعی نسبت به طبیعی بسیار بیشتر است و سالیان طولانی بدون تغییر و عدم نیاز به نگهداری سالم باقی می ماند. 

برای آشنایی بیشتر با تفاوت چمن مصنوعی با طبیعی می توانید به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید.

یک پیشنهاد ویژه برای خرید چمن مصنوعی!

اگر نمی دانید برای خرید چمن مصنوعی به کدام فروشگاه مراجعه کنید برای شما یک پیشنهاد ویژه داریم! شرکت تولیدی یاراپویش ایرانیان (ترمه چمن) یکی از بهترین و با سابقه ترین تولید کنندگان داخلی است به صورت کاملا حرفه ای در این زمینه فعالیت دارد و تمام محصولات خود را بر اساس آخرین استاندارد جهانی ارائه می دهد. مشاورین این مجموعه در هر لحظه پاسخگوی سوالات و ابهامات شما هستند تا یک خرید منحصر به فرد را تجربه کنید.

خرید چمن مصنوعی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید