عرض چمن مصنوعی چقدر است؟

عرض چمن مصنوعی (اطلاعات کامل)

بسیاری از افرادی که قصد خرید چمن مصنوعی را دارند ممکن است این سوال را داشته باشند که عرض چمن مصنوعی چقدر است؟ برای پوشیدن یک سطح با چمن مصنوعی به چه مقدار از آن نیاز داریم؟ برای پاسخ دادن به این سوالات ابتدا باید هدف خود را از استفاده از چمن مصنوعی بدانید. زیرا چمن مصنوعی کاربردهای فراوانی دارد به همین دلیل در عرض ها و ابعاد مختلفی تولید می شود. اگر در مورد این که عرض چمن مصنوعی چقدر است و ابعاد آن چقدر است سوالی دارید، بهتر است ادامه مقاله را از دست ندهید. زیرا ما در این مقاله به معرفی عرض های مختلف چمن مصنوعی و کاربرد آن پرداخته ایم.

کاربرد های این محصول غیر طبیعی

قبل از آنکه به جواب سوال عرض چمن مصنوعی چقدر است بپردازیم بهتر است شما را با کاربردهای این چمن بیشتر آشنا کنیم. چمن مصنوعی امروزه برای تزئینات دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها و همچنین پوشاندن زمین های ورزشی به کار می رود. هتل ها، ویلاها، منازل، مراکز تجاری و اداری، شرکت ها و … محیط هایی هستند که از چمن مصنوعی در دکوراسیون خود استفاده می کنند. مهدکودک ها، مدارس، سالن های سرپوشیده و سرباز نیز برای ساخت زمین بازی مناسب از چمن مصنوعی بهره می برند. در نتیجه این محصول می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد و طبق کاربرد آن از نوع مناسب چمن استفاده می شود.

چمن مصنوعی در عرض های مختلف

اگر می خواهید بدانید که اندازه دقیق عرض چمن مصنوعی چقدر است باید بگوییم که این اندازه یک عدد مشخص نمی باشد. زیرا همان طور که در بخش های قبل اشاره کردیم عرض چمن مصنوعی با توجه به کاربرد آن مشخص می شود. بنابراین برای آن که از عرض دقیق آن مطلع شوید باید ابتدا کاربرد خود را مشخص سازید. اگر برای مصارف دکوراتیو از چمن مصنوعی تزئینی استفاده شود عرض آن بسیار کم خواهد بود. زیرا در مصارف دکوراسیون متراژ زیادی به کار نمی رود. اما اگر هدف از خرید، چمن مصنوعی ورزشی باشد از عرض های بزرگ تر چمن استفاده می شود.

عرض چمن مصنوعی مورد استفاده در دکوراسیون

در پاسخ به پرسش عرض چمن مصنوعی چقدر است باید بگوییم که اگر چمن مصنوعی برای دکور استفاده شود عرض آن ۲ متر می باشد. در واقع چمن مصنوعی به صورت رول هایی تولید می شوند که عرض ها و طول های مختلفی دارند. با توجه به اینکه چمن مصنوعی مورد استفاده برای دکوراسیون داخلی بسیار کم است از رول هایی با عرض ۲ متر استفاده می کنند. زیرا این ابعاد برای کاربرد مورد نظر کاملا جوابگو خواهد بود. برای ساخت روف گاردن، کفپوش تراس و بالکن، محوطه سازی حیاط منازل مسکونی و هتل ها و … از این ابعاد چمن بهره می برند.

چمن مصنوعی ورزشی در چه عرض هایی ارائه می شود؟

در راستای موضوع عرض چمن مصنوعی باید بگوییم که عرض استاندارد آن ۴ متر می باشد. البته به شرطی که چمن مصنوعی برای ساخت زمین ورزشی به کار رود! برای ساخت زمین های ورزشی مانند زمین فوتبال و زمین فوتسال به چمن مصنوعی در ابعاد بیشتری نیاز است. به همین دلیل عرض ۲ متر چمن مصنوعی نمی تواند جوابگو باشد و بهتر است از عرض ۴ متر آن استفاده شود. چمن هایی که عرض ۴ متر دارند در کمترین زمان می توانند مساحت زیادی را پوشش دهند. همچنین استفاده از این چمن آسان تر و به صرفه تر می باشد.

عرض زمین چمن مصنوعی چقدر است؟

برای آن که بدانید به چه میزان از چمن نیاز دارید ابتدا باید تعین کنید که عرض چمن مصنوعی چقدر است. برای این کار کافیست با استفاده از متر، عرض زمین را به صورت دقیق اندازه گیری کنید. زمین های فوتسال که به زمین های مینی فوتبال نیز معروف هستند دارای عرض ۱۵ تا ۲۴ متر می باشند. برخی از زمین ها ممکن است بزرگتر و برخی کوچک تر باشند. بنابراین متراژ معینی برای عرض زمین چمن مصنوعی وجود ندارد. برخی از زمین ها بزرگ تر هستند بنابراین فضای کافی برای استفاده از چمن مصنوعی دارند.

دقیق ترین عرض چمن مصنوعی چقدر است؟

حال که به سوال عرض چمن مصنوعی چقدر است پاسخ دادیم می خواهیم به معرفی مناسب ترین اندازه عرض برای چمن مصنوعی بپردازیم. همان طور که قبلا اشاره کردیم عرض چمن مصنوعی برای کارهای دکوراسیون بهتر است از نوع دو متر باشد. زیرا این اندازه به صرفه تر بوده و می توان استفاده های زیادی از آن کرد. اما اگر برای ساخت زمین های ورزشی قصد خرید چمن مصنوعی را دارید حتما از عرض های بزرگ تر استفاده کنید. زیرا چمن با عرض بزرگ تر می تواند مساحت بیشتری را پوشش داده و کارآمدی بیشتری دارد.

تاثیر عرض چمن مصنوعی در قیمت آن

تنها دانستن پاسخ سوال عرض چمن مصنوعی چقدر است برای کسانی که قصد خرید چمن مصنوعی را دارند کافی نیست. زیرا عرض چمن می تواند در قیمت آن تاثیر داشته باشد. در واقع به جزء عرض، عوامل مختلفی در قیمت چمن مصنوعی نقش دارند. هر چه عرض چمن مصنوعی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. زیرا چمن هایی با عرض بزرگ تر، به مراتب متراژ و مساحت بیشتری نیز دارند. بنابراین قیمت خرید آن ها بیشتر است. مورد دیگری که در قیمت موثر است، ارتفاع چمن مصنوعی می باشد. چمن مصنوعی در ارتفاع های ۳۰ الی ۶۰ میلی متری (۳ الی ۶ سانتی متری) ارائه می شوند. هر چه ارتفاع چمن ها بیشتر باشد، قیمت نیز افزایش پیدا می کند.

سخن آخر

در این مقاله به صورت کامل به پاسخ سوال “عرض چمن مصنوعی چقدر است؟” پرداختیم. امیدواریم با مطالعه این مطالب توانسته باشید در مورد عرض های چمن مصنوعی و عرض لازم برای زمین چمن مصنوعی اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید. فراموش نکنید که در هنگام خرید چمن مصنوعی حتما به کیفیت متریال به کار رفته جهت تولید آن نیز توجه کنید. زیرا کیفیت متریال بر قیمت و طول عمر چمن مصنوعی موثر خواهد بود.

پاسخ به سوالات متداول:

۱) عرض چمن مصنوعی چقدر است؟

چمن مصنوعی در عرض های ۲ متری و ۴ متری در کارخانه ها تولید می شود.

۲) عرض زمین چمن مصنوعی باید چقدر باشد؟

عرض زمین چمن مصنوعی به صورت استاندارد باید بین ۱۵ الی ۲۴ متر باشد. البته در مواقعی ممکن است اندازه عرض از این مقدار نیز بیشتر شود.

۳) چمن مصنوعی چه کاربردهایی دارد؟

از چمن مصنوعی برای ساخت زمین های ورزشی فوتسال و فوتبال و تزئین دکوراسیون داخلی ساختمان ها استفاده می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید