روش های تمیز کردن چمن مصنوعی

روش های تمیز کردن چمن مصنوعی

چرا باید چمن مصنوعی تمیز شود؟ چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی، نیازی به آبیاری و نگهداری ندارد. با این حال، این بدان معنا نیست که چمن مصنوعی به هیچ گونه مراقبت و نگهداری نیاز ندارد. این محصول هم مانند هر محصول دیگر برای حفظ ظاهر و احساس خوب نیازمند مراقبت و نگهداری است. هیچ فرقی ندارد چمن مصنوعی ورزشی دارید یا چمن مصنوعی تزئینی، باید آن را تمیز نگهدارید. زیرا تمیز نگهداشتن چمن مصنوعی بر طول عمر آن تاثیرگذار است. حال مطمئنا می پرسید” چگونه چمن مصنوعی را تمیز کنیم؟”

تمیز کاری و نظافت چمن مصنوعی ورزشی و سایر چمن های مصنوعی باید به طور مداوم و با برنامه ریزی مشخص انجام شود و مواد زائد موجود در سطح چمن مصنوعی نظیر شاخه ها و برگ های درختان، زباله های انسانی و مواد زائد حیوانات خانگی و غیره حذف شوند که در صورت عدم رسیدگی و تمیز کاری به موقع، ممکن است تاثیر منفی بر ظاهر و کاربرد چمن مصنوعی مشاهده کنید. با تمیز کردن منظم چمن مصنوعی، از ظاهر همیشه زیبای چمن لذت می برید و برای یک عمر از آن استفاده می کنید.

مقاله پییشنهادی :نحوه نگهداری چمن مصنوعیآموزش هک

 

چمن مصنوعی چند وقت یکبار باید تمیز شود؟

برنامه ریزی و تعداد دفعات تمیز کردن چمن مصنوعی به شرایط آب و هوایی منطقه و نوع کاربری آن بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر ناحیه ای که در آن زندگی می کنید بارش باران زیاد است یا منطقه مرطوب است، نیازی به تمیزکاری و آب پاشی مداوم نیست. اما اگر حیوانات خانگی دارید، به طور دائم باید چمن مصنوعی را تمیز کنید. به طور معمول، تمیز کردن چمن هفته ای یک بار بهترین برنامه است.

 

جدول زمان بندی نگهداری های دوره ای

مقاله پییشنهادی : استعلام قیمت چمن مصنوعی آموزش هک

برنامه هفتگی تمیز کردن چمن مصنوعی

تمیز کردن چمن مصنوعی باعث می شود ظاهر چمن مصنوعی تان همیشه زیبا به نظر برسد:

اولین قدم: چمن ها را برس بزنید.

در نحوه تمیز کردن چمن مصنوعی باید از جارو یا برس پلاستیک استفاده کنید. استفاده از برس های فلزی باعث آسیب دیدگی چمن می شود. برای این که چمن را به طور کلی شانه بزنید، از یک قسمت شروع به کار کنید. از همان طرف به راه خود ادامه دهید تا کل چمن به صورت نواری شانه شود.

دومین قدم: از بین بردن برگه ها

در دومین مرحله لازم است هر زباله و برگی که روی چمن ریخته شده است جمع کنید. در صورت انجام این کار به طور منظم مانع رشد علف های هرز در چمن مصنوعی می شود.

سومین قدم: حذف علف های هرز

کشتن علف های هرز و خزه باید در صورت لزوم انجام شود. زمانی که از آب برای شستن چمن مصنوعی استفاده می کنید شرایطی برای رشد این گونه علف ها به وجود می آید.

برای از بین بردن علف های هرز می توانید از مواد شیمیایی استفاده کنید که مخصوص این کار تهیه شده است.

قدم چهارم: شستن چمن

نحوه شستن چمن مصنوعی چگونه است؟ برای نگهداری چمن مصنوعی باید هر چند وقت یکبار آن را بشویید. برای شستشوی چمن مصنوعی روش های مختلفی وجود دارد که راحت ترین آن استفاده از آب است. در واقع طرز شستن چمن مصنوعی با توجه به میزان کثیفی و نوع زباله ریخته شده مشخص می شود. اما اگر هدفتان تنها شستن گرد و غبار است، تنها آب کافی است.

شما می توانید زمین چمن مصنوعی ورزشی یا تزئینی خود را به راحتی بشویید یا آن را جارو بزنید و گرد و غبار و ناخالصی های موجود در چمن مصنوعی را از بین ببرید تا همواره چمن شما تمیز، مرتب، جذاب و راحت باشد.تنها کافی است با کمک یک شلنگ گرد و غبارهای روی چمن را از بین ببرید.

حال اگر احساس کردید شستشو چمن مصنوعی با آب کفایت نمی کند، با صابون و آب ملایم چمن را بشویید تا به خوبی از آلودگی ها پاک شود.

چگونه چمن مصنوعی ورزشی  یا تزئینی را تمیز کنیم؟

چمن مصنوعی بخشی از زندگی است و معمولا بسیاری از فعالیت های روزمره مانند ورزش روی چمن مصنوعی ورزشی انجام می شود و یا این که هر چند وقت یک برای برای گذراندن اوقات فراغت به سراغ فضای همیشه سبز خانه خود بروید. پس چیزی عجیبی نیست روی چمن زباله های مختلف ببینید. به عنوان مثال، نوشیدنی، آب نبات یا آدامس و غیره که هر کدام باید به روش خاص خود از روی چمن مصنوعی حذف شود. 

 

مقاله پییشنهادی : چمن مصنوعی برای تراسآموزش هک

۱٫ نحوه تمیز کردن اشیا جامد روی چمن مصنوعی

تمیز کردن اجسام جامد از روی چمن مصنوعی بسیار راحت است و فقط باید آنها را توسط ابزار خاصی از روی چمن برداشت و دور بریزید.

 

۲٫ نحوه تمیز کردن اشیا مایع روی چمن مصنوعی

موثرترین راه نظافت چمن مصنوعی هنگام باقی مانده مایع روی سطح چمن ، واکنش سریع قبل از خشک شدن است. هنگامی که مایع هنوز خشک نشده است، تمیز کردن آن بسیار راحت تر انجام می شود. فقط باید آن را با آب بشویید. برای باقیمانده مایع که پس از شستشو باقی مانده اند و به حالت خشک درآمده از یک محلول صابون با آب گرم یا از سرکه استفاده کنید که محلول آب و صابون گزینه بهتری خواهد بود و خاصیت آنتی باکتریایی دارد.

نحوه تمیز کردن اشیا مایع روی چمن مصنوعی

۳٫ نحوه تمیز کردن مواد چسبنده روی چمن مصنوعی

آدامس، آب نبات و سایر مواد چسبنده معمولاً با دست پاک می شوند. اما اگر حس کردید جدا کردن آن بسیار دشوار است، ابتدا آن را سرد کنید تا به شکل جامد در آید. بدین شکل، تمیز کردن چمن مصنوعی راحت تر خواهد بود. اگر باز هم تمیز نشد از ابزارهایی مانند کاتر یا ابزارهای مشابه آن باید استفاده کنید؛ در صورتی که مطمئن باشید هنگام استفاده از ابزار تیز و برنده، چمن مصنوعی آسیب نبیند.

لطفا برای از بین بردن مواد چسبنده از مواد شیمیایی یا حلال های سخت استفاده نکنید. چون باعث آسیب دیدگی چمن مصنوعی می شود.

لکه ها و پارگی ها و سوختگی های چمن مصنوعی ورزشی، چمن مصنوعی هیبریدی یا چمن مصنوعی تزئینی قابل ترمیم است. اما باید تلاش خود را برای جلوگیری از بروز این آسیب دیدگی ها انجام دهید. مثلا نشتی هایی مانند محلول های باتری به رنگ چمن مصنوعی آسیب می رساند و عوامل آتش زا مانند سیگار و وسایل آتش بازی نیز به چمن مصنوعی آسیب می رساند. با دور نگه داشتن این مواد از چمن مصنوعی می توان از بروز این حوادث جلوگیری کرد. اما اگر به صورت اتفاقی چمن مصنوعی دچار آسیب دیدگی شد، نگران نباشید. با استفاده از روش های ترمیمی چمن مصنوعی به راحتی زیبایی دوباره خود را بدست می آورد.

 

۴٫ نحوه تمیز کردن برف و یخ از چمن مصنوعی

در مواقع بارش برف و یخ بندان چکار کنیم؟ بهترین راهکار مقابله با برف و یخ این است که اجازه دهید برف ها ذوب و از روی چمن تبخیر شود. طراحی ویژه چمن های مصنوعی به این صورت است که می تواند مانند یک چمن طبیعی آب را تخلیه کند. با این حال، مواردی وجود دارد که دانستن آنها در این مواقع کمک می کند از چمن مصنوعی خود به خوبی محافظت کنید:

اگر میزان برف روی چمن مصنوعی ورزشی و سایر انواع آنها سبک باشد، می توان آن را به راحتی برس زد یا جارو کرد و از روی چمن مصنوعی برداشت.

در صورتی که برف سنگین باشد، برف را باید با استفاده از پارو یا ماشین برف روب از سطح چمن مصنوعی جمع آوری کرد. اما بهتر است فقط لایه بالای برف را توسط این ابزار برداشت و حدود یک اینچ برف زیرین را توسط جارو یا برس جارو کرد. چراکه این کار هنگام پاک سازی برف مانع آسیب دیدگی چمن می شود.

نکته ای که باید به آن توجه شود این است که اگرچه می توان از نمک برای ذوب برف در چمن مصنوعی استفاده شود، اما توصیه نمی شود. زیرا استفاده طولانی مدت از نمک، باعث تجمع نمک در چمن می شود و از تخلیه آب چمن مصنوعی جلوگیری می کند.

نحوه تمیز کردن برف و یخ از چمن مصنوعینتیجه گیری

یکی از دغدغه‌های اصلی مخاطبین برای استفاده از چمن مصنوعی تمیز نگه داشتن آن است. به همین خاطر، تلاش خود را در این مقاله برای دانستن نکات کلیدی و مهم جهت نگهداری چمن مصنوعی به کار گرفتیم. تمیز نگه داشتن چمن مصنوعی کار سختی نیست؛ تنها لازم است است از ریختن هرگونه مواد چسبنده و انواع روغن ها روی چمن خودداری کنید و به صورت هفتگی برای تمیز کردن آن اقدام نمایید.

یک پیشنهاد ویژه برای خرید چمن مصنوعی!

امروزه شاهد انواع چمن مصنوعی در بازار هستید که هر کدام از آنها برای هدف خاصی استفاده می شود. از طرفی مجموعه های بسیاری در زمینه فروش چمن مصنوعی فعال هستند که انتخاب از میان آنها کمی سخت به نظر می رسد. اما نگران نباشید، ما برای شما یک پیشنهاد ویژه داریم!

شرکت تولیدی ترمه چمن اولین تولید کننده تخصصی چمن مصنوعی است که تمام تلاش خود را برای ارائه چمن مصنوعی با کیفیت طبق استانداردهای روز جهانی انجام می دهد و تا به کنون در این راه موفق شده است. این گروه برای انتخاب راحت تر مخاطبین مشاوره تخصصی در زمینه خرید چمن مصنوعی در نظر گرفته است. پس اگر در زمینه کیفیت و قیمت چمن مصنوعی سوالی دارید می توانید با این مجموعه در تماس باشید.

همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت چمن مصنوعی ورزشی و تزیینی یا هیبریدی به قسمت انواع محصولات مراجعه کنید و با ویژگی های بارز آنها آشنا شوید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

امیدواریم با انتخاب چمن مصنوعی با کیفیت حس لطافت و آرامش را برای محیط مورد نظر خود به ارمغان بیاورید و هر روز با دیدن زیبایی طبیعت ذوق زده شوید.

یک پیشنهاد ویژه برای خرید چمن مصنوعی

سوالات رایج

 

بهترین روش برای تمیز کردن چمن مصنوعی چیست؟

هیچگاه برای رفع مواد چسبناک از مواد شیمیایی سخت استفاده نکنید. این کار باعث آسیب دیدگی چمن می‌شود. در مقابل استفاده از مایع لباسشویی، سرکه همراه با آب و یا پاک کننده مخصوص چمن مصنوعی بهترین انتخاب است. این موضوع برای رفع آفات هم صدق می کند.

 

از چه محصولات پاک کننده می توانم روی چمن مصنوعی استفاده کنم؟

خوشبختانه در بازار محصولات طبیعی تمیزکننده برای چمن مصنوعی وجود دارد که به راحتی می توانید آنها را تهیه کنید. اما در صورت نداشتن می توانید مقدار کمی صابون با آب در باتری مخلوط کنید برای تمیز کردن چمن مصنوعی استفاده نمایید گزینه دیگری که برای تمیز کردن وجود دارد مخلوط سرکه سفید همراه با آب است

چگونه ادرار حیوانات را از روی چمن مصنوعی پاک کنیم؟

بهترین راه این است که بعد از ادرار حیوانات سریعاً چمن مصنوعی را بشویید. این کار مانع بوی بد چمن می‌شود. برای پاک کردن آن تنها کافیست به ناحیه مورد نظر را با آب بشویید و برای از بین بردن بوی نامطبوع از محلول سرکه استفاده کنید.

آیا می توان روی چمن مصنوعی از ضدعفونی کننده استفاده کرد؟

استفاده از ضد عفونی کننده به جنس چمن ‌مصنوعی بستگی دارد. اما برای از بین بردن بوی حیوانات خانگی بهترین انتخاب است.

آیا چمن مصنوعی قابل شستشو است؟

 

 

بله چمن مصنوعی با قابلیت شستشو ساخته شده است که به راحتی می‌توان با یک شلنگ تمام گرد و غبار ها و زباله های کوچک روی چمن مصنوعی را از بین ببرید و همیشه چمنی تمیز و زیبا داشته باشید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید