تفاوت چمن مصنوعی با طبیعی

تفاوت چمن مصنوعی با طبیعی

تفاوت چمن مصنوعی با طبیعی چیست؟

چمن طبیعی یکی از ویژگی های خاص و جذاب باغ های سنتی است که ظاهر باغ را بسیار زیبا و رویایی جلوه می دهد. اما چه کسی تعیین کرده است حتماً باید از چمن طبیعی برای زیباسازی باغ و هر محیط دیگری که دوست دارید استفاده کنید؟ چمن طبیعی در کنار مزایای بسیار، شرایط نگهداری دشواری دارد و هر کسی از عهده آن بر نمی آید. امروزه با روی کار آمدن چمن مصنوعی رویایی باغ زیبا و جذاب را برای تمام افراد محقق کرده است و به عنوان یک ایده مقرون به صرفه تا پایان عمر شناخته می شود.

در حقیقت چمن مصنوعی شرایط سخت و دشوار نگهداری از چمن طبیعی را هموار کرده است و جایگزین خوبی برای آن شناخته می شود. اگر هنوز مطمئن نیستید کدام گزینه برای محوطه سازی محیط موردنظرتان مناسب است بهتر است تفاوت چمن مصنوعی با طبیعی را بدانید تا راحت تر تصمیم بگیرید. هرکدام این دو گزینه عملکردهای متفاوتی دارند و مهم است تفاوت های هر دو را بدانید تا با توجه به سلایق خود بهترین انتخاب را انجام دهید.

 

مقاله پییشنهادی : نحوه نگهداری چمن مصنوعیآموزش هک

 مهم ترین تفاوت چمن مصنوعی با طبیعی؛ از نصب تا ظاهر

در ادامه به مقایسه چمن مصنوعی با طبیعی می پردازیم تا بهتر متوجه تفاوت این دو گزینه شوید:

اولین تفاوت چمن مصنوعی با طبیعی۱٫اولین تفاوت چمن مصنوعی با طبیعی؛ نحوه نصب

اولین تفاوت چمن مصنوعی با طبیعی نحوه اجرای آن است. هر دو چمن به سرعت نصب و اجرا می‌شود. اما چمن طبیعی باید پرورش داده شود و مدت زمان  زیادی طول می کشد تا برای استفاده آماده شود. همچنین طی این مدت باید از راه رفتن روی زمین مورد نظر خودداری کنید تا چمن به خوبی رشد داشته باشد. در حالی که چمن مصنوعی نیاز به عدم راه رفتن ندارد و به سرعت نصب می شود و قابل استفاده خواهد بود. با این حال باید از زمین مورد نظر آمادگی لازم برای نصب چمن مصنوعی را داشته باشد و زمین قبل از اجرای چمن مصنوعی ایمن شود و از هرگونه علف های هرز به دور باشد.

۲٫دومین تفاوت چمن مصنوعی با طبیعی؛ دوام

دیگر فرق چمن مصنوعی با طبیعی دوام آن‌ است. دوام چمن مصنوعی به عوامل مختلفی بستگی دارد و افرادی که دوست دارند از این نوع چمن استفاده کنند باید بدانند برای حفظ زیبایی آن تلاش زیادی انجام دهند و نیاز است هزینه و زمان زیادی صرف آن کنند. اما با این حال باز هم چمن طبیعی تحت تاثیر شرایط آب و هوایی قرار می گیرد و حتی ممکن است حضور علف های هرز میان چمن طبیعی آزاردهنده باشد. پس می توان نتیجه گرفت دوام چمن مصنوعی بسیار بیشتر است و کمتر در برابر علف های هرز، نوسانات، دما، نور و رطوبت دچار آسیب دیدگی می شود. همچنین در برابر خشکسالی از بین نمی‌رود و همیشه ظاهر زیبای خود را حفظ می کند.

۳٫ سومین تفاوت چمن مصنوعی با طبیعی؛ دوستداران محیط زیست بدانند:

اگر دوستداران محیط زیست هستید و می خواهید هنگام انتخاب بین چمن مصنوعی و چمن طبیعی محیط زیست را هم در نظر بگیرید، باید نسبت به تاثیرگذاری این دو مورد روی محیط زیست آگاه شوید. معمولا چمن مصنوعی را به عنوان دوستدار محیط زیست می‌شناسند. چرا که نیاز به آبیاری ندارد و برای نگهداری آن لازم نیست اقداماتی همچون کوددهی  و استفاده از سموم دفع آفات انجام دهید. از طرفی این محصول قابل بازیافت نیست و خیلی‌ها معتقدند این نوع چمن برای حیات وحش و محیط زیست مضر است.

با این حال علف طبیعی هم برای محیط زیست می‌تواند بد باشد. چرا که به مقدار آب زیاد نیاز دارد؛ به ویژه در فصل تابستان. این موضوع باعث می‌شود مصرف آب بسیار افزایش پیدا کند و همچنین برای حفظ ظاهر زیبایی آن باید از انواع محصولات استفاده کنید که ممکن است از این محصولات برای محیط زیست مضر باشد.

۴٫مهم ترین تفاوت چمن مصنوعی با طبیعی؛ هزینه

مهم ترین تفاوت چمن مصنوعی با طبیعی هزینه است. برای هر محصولی باید هزینه‌ای بابت نگهداری پرداخت کنید و در نظر گرفتن این موضوع قبل از خرید بسیار ضروری است. نصب چمن مصنوعی برای شما نسبت به چمن طبیعی هزینه بیشتری دارد. اما هزینه نگهداری چمن طبیعی به‌مراتب بیشتر از چمن مصنوعی خواهد بود. چمن مصنوعی نیاز به تجهیزاتی همچون ماشین چمن زنی ندارد و لازم نیست بابت آبیاری آن هزینه زیادی بپردازید. تنها کافی است یک شیلنگ برای شستن مصنوعی تهیه کنید تا هر زمانی که احساس کردید چمن کثیف شده است، خیلی راحت آن را بشویید.

مهم ترین تفاوت چمن مصنوعی با طبیعی

به همین خاطر، در زمین های ورزشی بیشتر از چمن مصنوعی ورزشی استفاده می کنند و قیمت چمن مصنوعی ورزشی نسبت به هزینه های نگهداری چمن طبیعی ارزان تر است؛ بخصوص برای زمین فوتبال.

۵٫ظاهر طبیعی یا مصنوعی؟

خیلی‌ها برای انتخاب چمن مصنوعی و طبیعی ظاهر طبیعی چمن واقعی را ترجیح می دهند. اما باید بدانند امروزه در طراحی و ساخته چمن‌ مصنوعی پیشرفت های بسیاری مشاهده شده است که این دو چمن با ظاهری کاملاً طبیعی ساخته می شود و امکان استفاده از آن در هر فضایی وجود دارد. به عنوان مثال، به راحتی می توانید روی بالکن یا پشت بام نصب کنید و زیبایی آن بهره مند شوید. اما اجرای چمن طبیعی در هر محیط بسته ای وجود ندارد. بنابراین اگر هوشمندانه تصمیم بگیرید می ‌توانید چمن مصنوعی را با ظاهری کاملا واقعی در محیط دلخواه نصب کنید و از زیبایی همیشگی آن لذت ببرید.

 

مقاله پییشنهادی : چمن مصنوعی برای تراسآموزش هک


انتخاب راحت تر با دانستن مزایا و معایب چمن طبیعی و مصنوعی

در ادامه به مزایای چمن طبیعی و مصنوعی می پردازیم تا راحت تر به تفاوت چمن مصنوعی با طبیعی پی ببرید:

چمن طبیعی؛ یک انتخاب سرگرم کننده  و آرامش بخش

در موارد زیر به مزایای چمن طبیعی می‌پردازیم تا بدانید هنگام استفاده از آن چه ویژگی‌های مثبتی در دست دارید:

  • چمن طبیعی از نظر احیای حیات وحش و تامین اکسیژن گزینه مناسب تری است.
  • نگهداری چمن طبیعی برای خیلی ها می تواند یک گزینه سرگرم کننده و آرامش بخش باشد؛ در حالی که وقت کافی برای رسیدگی به چمن مصنوعی را داشته باشید.
  • خیلی ها ظاهر طبیعی چمن واقعی را به چمن مصنوعی ترجیح می دهند و دوست دارند به معنای واقعی طبیعت را حس کنند.
  • نصب چمن طبیعی راحت است و مشکلات خاصی به دنبال ندار؛د حتی خودتان هم می توانید اقدام کنید.
  • قیمت چمن طبیعی نسبت به قیمت چمن مصنوعی ارزانتری است.

اما چمن طبیعی ناپایدار است!

در کنار دانستن مزایا باید از معایب چمن طبیعی هم باخبر شده و در موارد زیر به معایب این نوع چمن می پردازیم:

  • چمن طبیعی به اندازه چمن مصنوعی دوام ندارد و نمی توانید به خوبی روی آن تردد کنید. به همین خاطر، برای بازی کودکان و محیط های پرتردد تجاری و زمین‌های ورزشی گزینه‌ی مناسبی نیست.
  • مراقبت از چمن طبیعی به زمان زیادی نیاز دارد. تمام اقدام مراقبتی هزینه بر است؛ مثلاً مرتب نگه داشتن چمن نیاز به تجهیزات و محصولات مراقبتی بسیاری نیاز دارد.
  • برای سالم نگه داشتن چمن طبیعی باید آب زیادی مصرف کنید که این موضوع ممکن است هزینه قبضآب شما را بسیار افزایش می دهد و برای محیط زیست اصلا گزینه مناسبی نخواهد بود.
  • بعد از نصب چمن طبیعی نمی توانید بلافاصله از آن استفاده کنید.

 

مقاله پییشنهادی : بهترین زمان نصب چمن مصنوعیآموزش هک

چمن مصنوعی بسیار بادوام و پرکاربرد

در موارد زیر به مزایای چمن مصنوعی می پردازیم:

 

  • مزایای چمن مصنوعیبرای حفظ زیبایی چمن مصنوعی لازم نیست تعمیرات و نگهداری خاصی انجام دهید. ( برای کسب اطلاعات در مورد نحوه نگهداری چمن طبیعی روی مقاله کلیک کنید.)
  • این نوع چمن بسیار بادوام است و به خاطر ترافیک زیاد و استفاده بیش از حد کودکان یا حیوانات خراب نمی شود.
  • به محض نصب قابل استفاده است و لازم نیست حدود یک هفته برای استفاده صبر کنید.
  • برای نگهداری نیاز به استفاده از مواد شیمیایی مضر ندارد.
  • مانند چمن طبیعی نیاز به مصرف آب و انرژی زیادی ندارد و لازم نیست تجهیزات مراقبتی خاصب تهیه کنید.
  • چمن مصنوعی را می‌توانید در هر جایی که دوست دارید، حتی داخل منزل استفاده کنید.
  • در صورت نیاز به شستشو به راحتی شسته می شود.
  • ظاهر بسیار زیبایی دارد و بدون نیاز به مراقبت خاص می توانید محیط مورد نظر خود را با زیبایی طبیعت آمیخته کنید.

اما نصب آن گران تر است!

در موارد زیر به معایب چمن مصنوعی می پردازیم:

  • نصب این مدل نسبت به چمن طبیعی گرانتر است.
  • به دلیل غیرقابل بازیافت بودن گزینه مناسبی برای محیط ‌زیست به حساب نمی آید.
  • بعد از مدتی استفاده و گذشت طول عمر آن نیاز به تعویض دارد.
  • از نظر خیلی ها ظاهر چمن مصنوعی به زیبای چمن طبیعی نیست.

ترمه چمن، یک پیشنهاد ویژه …

ترمه چمن، یک پیشنهاد ویژهمطمئنا خیلی ها بعد از مقایسه چمن مصنوعی با طبیعی، چمن مصنوعی را انتخاب می کنند تا به خاطر دغدغه های بسیار روزانه نیاز نباشد به مراقبت چمن بپردازند. اگر  شما هم به فکر خرید چمن مصنوعی هستید و نمی دانید این محصول را از کدام مجموعه تهیه کنید، برای شما یک پیشنهاد ویژه داریم! ترمه چمن اولین تولیدکننده داخلی چمن مصنوعی است که این محصول را با کیفیت ایده‌آل زیر نظر استانداردهای روز جهانی تولید می کند و تمام تلاش خود را برای فروش چمن مصنوعی با کیفیت و کسب رضایت مخاطبین انجام می دهد.

اگر هرگونه سوالی بابت قیمت چمن مصنوعی و خرید آن دارید، می توانید با ترمه چمن تماس بگیرید و با مشاورین این مجموعه صحبت کنید. مشاورین تخصصی ترمه چمن پاسخگو شما هستند و برای انتخابی راحت، شما را یاری می کنند. همچنین شما را با انواع چمن مصنوعی آشنا می کنند.

 

 

نتیجه گیری

اگر هنوز هم در انتخاب چمن مصنوعی و چمن طبیعی تردید دارد، کافی است برای انتخاب راحت تر شرایط خود را در نظر بگیرید. اولین مورد برای انتخاب، هزینه و شرایط نگهداری دو محصول است. دومین گزینه سلیقه شخصی تان است. برخی افراد ظاهر چمن مصنوعی را همانا چمن طبیعی دوست دارند. اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند چمن طبیعی را اجرا کنند تا از وجود آن آرامش کسب نمایند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید