تعمیر و ترمیم چمن مصنوعی

تعمیر و ترمیم چمن مصنوعی آسیب دیده

چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی مدت زمان بیشتری شکل واقعی خود را حفظ می کند و ماندگاری بسیار بیشتری دارد و کمتر دچار آسیب دیدگی می شود. با این حال، آسیب دیدن چمن مصنوعی چه چمن مصنوعی ورزشی و چه چمن مصنوعی تزئینی غیرممکن نیست، و به همین دلیل چمن مصنوعی جهت شناسایی آسیب دیدگی و جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر باید به طور مداوم بررسی شود و در صورت آسیب دیدگی چمن مصنوعی، اقدامات اساسی جهت تعمیر و ترمیم چمن مصنوعی صورت گیرد. در این مقاله به برخی از مشکلات و انواع آسیب دیدگی که ممکن است مشاهده کنید و اینکه چگونه می توانید آنها را برطرف کنید، می پردازیم.

 

انواع آسیب دیدگی چمن مصنوعی

– چمن مصنوعی تخت

ممکن است متوجه شوید که قسمت هایی از الیاف چمن مصنوعی به خصوص چمن مصنوعی ورزشی در اثر فعالیت هایی که روی آن رخ می دهد بصورت خوابیده است که در اثر عوامل مختلفی مانند قرار گرفتن وسایل سنگین روی چمن مصنوعی به مدت طولانی، تردد زیاد و یا بارش باران شدید اتفاق بیفتد و در بیشتر موارد با استفاده از چند بار برس زدن استاندارد می توانید چمن مصنوعی را به شکل اولیه خود برگردانید.

 

– جدا شدن یا کشیده شدن درزهای چمن مصنوعی

ممکن است چمن در امتداد یکی از درزها کشیده یا جدا شود که برای تعمیر، می توانید با استفاده از چسب مخصوص چمن مصنوعی ناحیه جدا شده را به هم متصل کنید.

 

جداشدن درز چمن مصنوعی
– پارگی و شکاف خوردگی چمن مصنوعی

اگر وسایل تیز و لبه دار، وسایل ورزشی یا ماشین آلات بزرگ با بی احتیاطی روی زمین چمن مصنوعی ورزشی منتقل شوند، ممکن است باعث پارگی چشمگیری شود.

 

پارگی چمن مصنوعی

 

تعمیر پارگی چمن مصنوعی

– رطوبت و کپک زدگی چمن مصنوعی

ممکن است آسیب دیدگی چمن مصنوعی ناشی از زهکشی ضعیف و تجمع آب روی سطح چمن مصنوعی باشد. چمن مرطوب می تواند منجر به کپک زدگی، پوسیدگی و بوی بد شود. این مشکل ممکن است با رفع انسداد تخلیه یا لوله های موجود در ناحیه تجمع آب به راحتی برطرف شود. اما در صورتی که مشکل جدی تر است، بهتر است از یک متخصص حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

 

– سوختگی و نقاط ذوب شده چمن مصنوعی

یکی دیگر از آسیب های چمن مصنوعی می تواند در اثر حرارت به شکل نقاط ذوب شده یا سوخته اتفاق بیفتد. ته سیگار یا سیگار ممکن است روی سطح چمن بیفتد و باعث سوختگی چمن مصنوعی شود. حتی نور خورشید به صورت مستقیم و مداوم که از پنجره ها منعکس می شود می تواند باعث سوختگی یا ذوب شدن الیاف چمن مصنوعی شود. جهت ترمیم قسمتهای ذوب شده، می توانید قطعه آسیب دیده را برش دهید و با قطعه سالم دیگر جایگزین کنید. به این دلیل توصیه می شود تمام بقایای چمن مصنوعی پس از نصب چمن مصنوعی، حتی تکه های کوچک را جهت مطابقت نوع و رنگ چمن مصنوعی و تعمیرات کوچک نگه دارید.

دلایل دیگری نیز برای آسیب چمن مصنوعی وجود دارد، اما این موارد از علل اصلی هستند. با بررسی این عوامل احتمالی آسیب دیدگی چمن مصنوعی، می توان فهمید که برای جلوگیری از آسیب دیدگی چمن مصنوعی باید اقدامات و مراقبتهایی مانند پرهیز از استفاده از اشیا تیز در مجاورت چمن مصنوعی، پرهیز از استعمال دخانیات در مجاورت یا روی چمن مصنوعی، اجتناب از قرار دادن ایجاد آتش در نزدیکی چمن و دور نگه داشتن مواد شیمیایی سخت از چمن صورت گیرد. با این حال، جهت جایگزین کردن و تعمیر و ترمیم آسیب دیدگی مراحل ساده زیر به صورت مرحله به مرحله توصیه می شود.

 

مراحل تعمیر و ترمیم چمن مصنوعی آسیب دیده

  • جهت بافت چمن مصنوعی را تعیین کنید. تعیین جهت بافت چمن مصنوعی اولین گام در ترمیم و تعمیر چمن مصنوعی است، البته در نظر داشته باشید که فرقی ندارد چمن مصنوعی ورزشی باشد یا خیر. تشخیص درست جهت بافت الیاف به شما این امکان را می دهد که قطعه چمن مصنوعی جایگزین در جهت مناسب چمن نصب شود. علاوه بر این اطمینان حاصل کنید که الیاف نیز جهت یکسانی دارند و در مسیر یکسان جهت بافت چمن مصنوعی قرار دارند.

 

  • بافت چمن مصنوعیقسمت آسیب دیده را به طور کامل تمیز کنید. مواد زائد و پر کننده چمن مصنوعی را توسط جاروبرقی از قسمت آسیب دیده به طور کامل خارج کنید. این به شما اطمینان می دهد که برشی که در قسمت پشتی چمن مصنوعی ایجاد می کنید دقیق تر و منظم تر باشد.
  • با استفاده از کاتر تیز، الیاف موجود در ناحیه برش را جدا کنید تا محل برش ناحیه آسیب دیده به طور دقیق مشخص شود. سپس ناحیه آسیب دیده چمن مصنوعی را به طور دقیق برش داده و آن را بیرون بیاورید و برای برش قطعه چمن مصنوعی جایگزین از این قسمت آسیب دیده به عنوان الگو استفاده کنید.
  • با استفاده از نوار اتصال مخصوص چمن مصنوعی بزرگتر از حفره ای که در چمن ایجاد شده است را برش دهید و قسمت آسیب دیده را پوشش دهید.
  • الیاف چمن مصنوعی اطراف حفره را توسط نوار چسب بپوشانید تا مواد چسبناک با الیاف چمن برخورد نکند. در نتیجه این عمل باعث می شود تا تکّه ای را که قرار است بچسبانیم، راحت تر و دقیق تر در محل مورد نظر بچسبانیم.
  • با استفاده از چسب مخصوص چمن مصنوعی، سطح نوار اتصال را به صورت یکنواخت آغشته به چسب کنید. توصیه می شود جهت چسباندن تکه جایگزین از چسب مایع مخصوص چمن مصنوعی استفاده کنید. اگر چسب مخصوص چمن مصنوعی به درستی استفاده شود، محل مورد نظر را بدون کثیف کاری می‌چسباند و شکاف یا تکه تعمیر شده تا مدت‌های طولانی بدون عیب و نقص می‌ماند. مقداری از چسب را در قسمت زیرین چمن موجود و دست نخورده پخش کنید. این امر پیوند قوی تری بین زمین چمن قدیمی و جدید را تضمین می کند.
  • قطعه جایگزینی رابه صورت دقیق درون حفره قرار دهید و قطعه را محکم به داخل حفره فشار دهید تا اطمینان حاصل شود که چسب بین ردیف بافتها نفوذ کرده و پیوند محکمی را ایجاد می کند.
  • نوار چسب را از روی الیاف جدا کنید و به آرایش و زیباسازی قسمت جایگزین بپردازید. جهت آرایش و زیباسازی چمن مصنوعی می توانید توسط یک قیچی الیاف اضافی چمن را از قسمت ترمیم شده برش دهید و مرتب کنید تا ارتفاع چمن مصنوعی جایگزین با قسمتهای دیگر چمن، یکی شود.
  • در نهایت ماده پرکننده را برای محکم کردن محل ترمیم شده روی چمن مصنوعی ریخته و آن را به طور یکنواخت در قسمت ترمیم پخش کنید. در پایان، دقت کنید که رنگ چمن مصنوعی تعمیر شده با بقیه نقاط سالم، هماهنگ و یکرنگ باشد و در صورت لزوم ، پرکننده بیشتری اضافه کنید و آن را برس بزنید تا کاملاً یکنواخت شود.

روش فوق برای ترمیم مناطق آسیب دیده کوچک در انواع چمن های مصنوعی مانند چمن مصنوعی ورزشی و چمن مصنوعی تزئینی و … ایده آل می باشد. از آنجا که آشنایی با مراحل ترمیم چمن مصنوعی، مسئله حائز اهمّیتی است، باید با نکات اساسی این کار آشنا شوید و این دستورات را در مواقع ضروری به کار ببرید. برای اطمینان از یک ترمیم موثر و ماندگار ، ممکن است لازم باشد با یک متخصص تماس بگیرید. کارشناسان و متخصصان شرکت ترمه چمن با چندین سال سابقه و تجربه در خدمت شما هستند. مشتریان محترم در صورت بروز هرگونه مشکل از طریق صفحه تماس با گروه تولیدی صنعتی یاراپویش ایرانیان(ترمه چمن ) ما را مطلع کنند و جواب سوالات خود را در رابطه با ترمیم یا ‏تعویض چمن مصنوعی یا هرگونه اتفاق احتمالی دریافت کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید