بهترین زمان نصب چمن مصنوعی

بهترین زمان نصب چمن مصنوعی

معمولا در مورد نصب چمن های مصنوعی این سوال پیش می آید که دقیقاً چه موقع نصب باید انجام شود آیا زمان نصب چمن مصنوعی ورزشی و چمن مصنوعی تزئینی متفاوت است؟ در واقع چمن مصنوعی تولید شده از مواد پلی اتیلن با دوام، پس از نصب در هر فصلی از سال تغییر رنگ نمی دهد، تخریب نمی شود و آسیب نمی بیند و به ندرت ممکن است که چنین اتفاقاتی پیش آید. با این حال، عوامل مختلفی در طول سال وجود دارد که می تواند نصب را برای شما آسان یا سخت کند.

چه موقع از سال برای نصب چمن مصنوعی مناسب است؟

اکثراً ترجیح می دهند چمن مصنوعی خود را در طول فصل بهار نصب کنند. به این دلیل که در طول فصل بهار شرایط آب و هوایی به گونه ای است که فعالیت و انجام پروژه های عمرانی را با بالاترین بازدهی و کوتاه ترین زمان ممکن را میسر می سازد، این در حالی است که گرمای بیش از حد تابستان و سرمای بیش از حد زمستان نصب چمن مصنوعی را دچار مشکل می کند و به تاخیر می اندازد. فصل بهار همچنین برای از بین بردن علف های هرز که در این زمان از سال شروع به رویش می کنند، زمان مناسبی است و به شما این امکان را می دهد که علف های هرز را قبل از اینکه در درزهای چمن مصنوعی شما رشد کنند و باعث آسیب دیدگی چمن مصنوعی شوند، حذف شوند. این زمان همچنین برای نصب چمن مصنوعی ورزشی نیز مناسب است.


یکی دیگر از زمان های خوب سال برای نصب چمن مصنوعی، فصل پاییز است. پس از سپری شدن گرمای شدید تابستان و معتدل شدن شرایط آب و هوایی، شرایط نصب چمن مصنوعی ورزشی و چمن مصنوعی تزئینی راحت تر می شود و با سرعت بیشتری انجام می گیرد و برنامه ریزی نصب را برای پیمانکاران آسان می سازد. علاوه بر این، حذف علف های هرز خشک شده در این فصل، شانس رویش مجدد آنها را در فصل بهار از بین می برد. اگر چمن مصنوعی را در فصل پاییز نصب کنید، در زمانی که بیشتر چمن های طبیعی قهوه ای و شکننده می شوند، از یک چمن سبز تازه لذت خواهید برد.


با این وجود، نگرانی عمده در فصل بهار و پاییز بارش باران های شدید و ناگهانی است. بارش باران های ملایم در نصب مزاحمت ایجاد نمی کند، اما بارش باران شدید، بر اتصال چسبی که چمن را به سایر سطوح متصل می کند، مانند صفحات سنگ فرش، بتن و کف، تأثیر منفی می گذارد. بارش باران همچنین در افزودن پر کننده شن سیلیس به چمن مصنوعی تداخل ایجاد می کند. به طور کلی اگر الیاف چمن مرطوب باشند، باعث می شود که شن سیلیس را جذب کند و از پخش یکنواخت آن جلوگیری می کند.

 

نصب چمن مصنوعی چه مدت طول می کشد؟

نصب و راه اندازی چمن مصنوعی ورزشینصب و راه اندازی چمن مصنوعی ورزشی حرفه ای بسته به ابعاد زمین حدود ۱-۳ روز برای زمین های کوچک و یک هفته تا ۲۰ روز برای زمین های بزرگ ممکن است طول می کشد. برای ابعاد بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر مربع، نصب معمولاً می تواند در طی یک روز انجام شود. اما برای زمین های های بزرگتر از ۵۰۰ متر مربع، نصب چمن های مصنوعی معمولاً ۳ روز طول می کشد. اگرچه ممکن است این زمان طولانی مدت به نظر نرسد، اما این زمانی است که برای متخصصان فصلی که ۸-۱۰ ساعت روز کار می کنند برای نصب یک چمن مصنوعی کامل نیاز دارند ، بنابراین در کل حدود ۸-۳۰ ساعت کار است. اگر قصد دارید نصب چمن مصنوعی را بصورت DIY انجام دهید، باید تجربه خودتان را نیز در نظر بگیرید و به احتمال زیاد باید این زمان را دو برابر کنید.


نصب چمن مصنوعی تزیینی در بالکن یا تراس (سطوح سخت: بتن، سرامیک) را معمولا می توان در یک روز انجام داد اما در نصب چمن مصنوعی در حیاط یا باغ، از آنجا که برای نصب چمن مصنوعی باید سختی سطح مورد نظر فراهم شود، چمن های طبیعی، ریشه گیاهان، شاخه ها و سایر موانع موجود باید برداشته شوند و زمین حفر شود و توسط شن مخصوص و ماشین آلات مخصوص سختی سطح مورد نظر فراهم شود. در نتیجه این اقدامات زمان نصب را افزایش می دهند که معمولا نصب چمن مصنوعی به این روش ۵-۷ روز به طول می انجامد.

ویدئو پییشنهادی : فرآیند تولید چمن مصنوعیآموزش هک

 

مشاوره از یک نصاب با تجربه

مشاوره از یک نصاب با تجربهقبل از نصب چمن مصنوعی، بهترین توصیه ای که می شود این است که با متخصصان نصب چمن مصنوعی تماس داشته باشید و سوالات و ابهامات خود را مطرح کنید و راهنمایی ها و مشاوره لازم را در این زمینه بگیرید تا با برنامه ریزی دقیق و در کمترین زمان ممکن نصب چمن مصنوعی شما به دقیق ترین شکل ممکن انجام گیرد.
کارشناسان و متخصصان گروه تولیدی، صنعتی یارا پویش ایرانیان با چندین سال سابقه در زمینه اجرای پروژه های نصب چمن مصنوعی، همواره آماده ارائه برنامه ریزی، مشاوره و راهنمایی در زمینه نصب چمن مصنوعی و پاسخگوی سوالات و ابهامات شما در مورد نصب چمن مصنوعی هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید